Het Ziggo abonnement van mijn vriendin is in Augustus 2008 opgezegd wegens een verhuizing omdat we zijn gaan samenwonen. Dit is uiteindelijk na een aantal problemen telefonisch gebeurd en de opzegging is mondeling bevestigd door Ziggo. De huidige bewoner van dat adres heeft pas daarna zijn internet aansluiting gekregen omdat dat in eerste instantie niet ging.
Vijftien maanden later (November 2009) ontvingen we een brief van het deurwaarders kantoor LAVG te Groningen. Daarin worden wij gesommeerd om een openstaand bedrag van 500 euro te betalen omdat het abonnement niet zou zijn opgezegd. In de periode tussen de verhuizing en die brief hebben wij van Ziggo niks vernomen. In de eerste conversatie met de helpdesk van Ziggo is de opzegging weer bevestigd en ook dat de aansluiting van mijn vriendin op 31 Augustus is afgesloten. Daarna heeft de nieuwe bewoner op 11 september zijn eerste rekening aan Ziggo betaald.
De feiten van de opzegging zijn er alleen hebben we niks schriftelijks.
Na meerdere keren telefonisch, via mail en brieven contact te hebben gehad blijft met LAVG en Ziggo blijft laatstgenoemde bij hun standpunt dat we een opzeggings bewijs moeten overhandigen. Die hebben we nooit ontvangen omdat de post van Ziggo naar haar oude adres is gestuurd. De huidige bewoner heeft die ongeopend terug gestuurd.
Ik heb een aangetekende brief naar Ziggo gestuurd met de vraag dit alsnog op te lossen. De reactie was een mailtje waarin men zegt dat ik dit met LAVG moet regelen. Vandaag opnieuw een brief gestuurd met hetzelfde verzoek.
Als laatste krijg ik, 2,5 jaar na haar opzegging, ineens een mail van Ziggo gericht aan mezelf waarin een factuurnummer staat en dat ik mijn rekeningen online kan bekijken. Maar het mooie is, ikzelf heb nooit een internet abonnement gehad van Ziggo.
LAVG dreigt nu met het kantongerecht als we niet binnen 5 dagen betalen. Dat ga ik dus niet doen en laat het desnoods voor het kantongerecht komen.
Welke stappen kan ik nu het beste nemen?