BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

opzeggen xs4all

Bijdrage door gebruiker
11-07-2007
1 reactie

Hoewel het inmiddels een redelijk lang verhaal is en de correspondentie met xs4all inmiddels op ruim 20 mailtjes staat zal ik proberen een korte omschrijving van mijn probleem te geven.

Ik heb/had een xs4all only abonnement en wilde die opzeggen en overstappen naar een andere provider. Geen probleem ik zou volgens de helpdesk een opzegtermijn van een maand hebben en dan zou de nieuwe provider de zaak kunnen overnemen. Fax gestuurd , bevestiging gehad , maar hierin stelt xs4all dat de maand opzegtermijn pas ingaat wanneer zij van de netwerkbeheerder door hebben gekregen dat de lijn overgezet gaat worden. Beetje vaag dus ik controleren of mijn nieuwe provider alles correct had doorgegeven , dat was volgens hen het geval , maar volgens xs4all niet. Dus kon xs4all het abonnement niet opzeggen. Op mijn vraag op welke gronden zij het opzeggen van mijn abonnemnet laten afhangen van een derde niet bij het contract betrokken partij krijg ik geen duidelijk antwoord. De antwoorden die ik heb gekregen varieren van , dit zijn nu eenmaal onze regels tot de uitleg dat ik een deel van mijn abonnementsgeld zou betalen aan xs4all en een deel aan KPN. Daar ik een xs4all only abonnement heb leg ik ze uit dat ik niets te maken heb met de kpn maar dat ik alleen iets te maken heb met xs4all.

Vervolgens krijg ik na de overname van de lijn door de nieuwe provider nog steeds facturen van xs4all , ja uw abonnement is nog steeds niet opgezecht daar moet u toch echt voor bij de kpn zijn , wij kunnen hier echt niets aan doen. Ja maar........

Na veel aandringen geven ze nu aan dat zij het gewenste bericht hebben ontvangen en dat mijn abonnement wordt stop gezet , maar wel twee maanden na de overgang naar mijn nieuwe provider.

Ik heb aangegeven de facturen niet te zullen betalen zolang als zij mij niet hebben voorzien van een juridisch toetsbare motivatie. Vooralsnog is het enige wat ik krijg facturen voor niet geleverde diensten.

Is dit een gebruikelijk gang van zaken ? pikt xs4all op deze manier van iedereen die opzegt nog even een paar maandjes abonnementsgeld mee ?

Wat kan ik verder nog doen ?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.