Mijn vriend heeft een jaar lang een dubbel abonnement gehad bij Planet. Dit is begonnen met de verhuizing vorig jaar zomer en hij kon zijn ADSL abonnement niet meenemen omdat er geen vaste telefoonaansluiting aanwezig was in het nieuwe huis. Stelde planet voor om het ADSL abonnement om te zetten in Internetplusbellen. Nou goed, maar duidelijk aangegeven dat we niet met dubbel abonnement wilden zitten. Zou absoluut niet gebeuren..
Maar wat is het geval. ADSL wordt 17 juli 2006 inderdaad opgezegd maar pas beeindigd per 4 maart 2007. Dan wordt hetzelfde ADSL abonnement nogmaals geactiveerd op 20 juli 2006 maar onder een ander klantnummer (wel op hetzelfde inbelnummer). En dan wordt op 20 augustus 2006 het Internetplusbellen van Planet geactiveerd.. 3 abonnementen dus..
Mijn vriend heeft echt ontzettend vaak gebeld, maar kreeg het echt niet voor elkaar. Steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Nu heb ik het opgepakt enhet 2e ADSL abonnement onder een ander klantnummer beeindigd weten te krijgen. Dan is het 4 maart 2007 en denk je van het andere ADSL abonnement ook af te zijn. Maar wat gebeurt er: hij ontvangt 14 brieven over een aanvraag van een ADSL abonnement zonder vaste telefoonaansluiting. Weer gebeld dat dat niet aangevraagd was. Zou geannuleerd worden maar wat wordt er geactiveerdop 20 april 2007: juist ja, het ADSL abonnement zonder vaste telefoonaansluiting...
Ditmaal ik er achteraan. Bellen om het internetplusbellen op te zeggen, wordt mij doodleuk verteld dat dit al opgezegd is per 28 maart 2007 en dus ook omgezet in dat ADSL standard zonder vaste telefoonaansluiting. ?? Heb ik niet gedaan, maar goed, we wilden er helemaal vanaf dus kwam in principe wel mooi uit. Dachten we.Uiteindelijk (na lang bellen) een per directe beëindiging van het ADSL voor elkaar gekregen per 16 mei 2007. Daarnaast ook een per directe beëindiging van mijn klantenrelatie.
Na dat ik die brieven heb ontvangen heb ik meerdere keren gebeld ivm het geld dat we nog terug horen te krijgen. Op één of andere manier schijnt het onmogelijk te zijn om bij de goede afdeling terecht te komen en nee doorverbinden kunnen we ook niet.. Uiteindelijk bij iemand terecht gekomen die aangaf dat er pas gecrediteerd kan worden als het internet is gestopt. En wanneer ik vraag per wanneer dat dan gebeurd krijg ik als antwoord maximaal 2 weken. Inmiddels zijn we weer een geruime tijd verder en hebben we nog steeds internet. Weer bellen en dit blijkt dus nog hetInternetplusbellen te zijn. Dit contractloopt tot 20 augustus 2007. Maar nu is mijn vraag, als mijn hele klantenrelatiemet Planet per directis beëindigd, horen dan ook niet alle abonnementen onder die relatie per direct te beëindigen? Beide abonnementen (ADSL en Internetplusbellen) bevinden zich onder hetzelfde klantnummer.
Ben nu ook bezig met het opstellen van een brief aangezien het telefonisch onmogelijk is om de juiste afdeling voor creditering te vinden... Maar om de brief af te maken ben ik dus benieuwd of hetInternetplusbellen ook per direct had moeten worden beëindigd,omdat mijn vriend dan ook nog recht heeft op geldteruggave van het Internetplusbellen wat nog steeds loopt.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!