Per Januari 2017 ben ik verhuisd naar een nieuwe woning en had ik Tele2 gevraagd of zij mij wilden overnemen van mijn oude woning naar mijn nieuwe woning. Tijdens dit gesprek heb ik nadrukkelijk gevraagd of er in mijn nieuwe woning glasvezel geleverd kan worden via Tele2. Tele2 heeft toen aangegeven dat glasvezel nog in de nieuwe woning geleverd moest worden maar dat zij glasvezel kunnen leveren zodra dit in de woning aanwezig is.Ik heb vervolgens met Tele2 afgesproken dat zij ADSL gaan leveren totdat de glasvezelaansluiting in mijn woning aanwezig is, vanaf dan zou ik meteen over kunnen op Tele2 glasvezel.
Wat ik trouwens vreemd vond, is dat ik een nieuw (jaar) contract heb moeten tekenen bij Tele2 toen ik overstapte van mijn oude woning naar mijn nieuwe woning want ik was immers al enkele jaren klant bij Tele2, ik had namelijk VDSL verbinding in mijn oude woning.
Achteraf blijkt dat Tele2 helemaal geen glasvezel kan leveren in mijn wijk omdat Tele2 geen handelsbetrekkeningen heeft met de netbeheerder Reggefiber. Dit had Tele2 op voorhand allang kunnen melden maar dit hebben zij nagelaten. Hierdoor zit ik vast aan mijn ADSL jaar contract en moet ik dus wachten tot dit contract verloopt (tenzij ik een afkoopsom ga betalen aan Tele2).
Ik heb hier verschillende klachten over geschreven naar Tele2 want ik wilde uiteraard onder mijn abonnement uit, echter kon ik volgens Tele2 niet bewijzen dat zij hadden beloofd glasvezel te kunnen leveren in mijn nieuwe woning. Dit vind ik een zeer vreemd antwoord gezien het feit dat Tele2 klantgesprekken opneemt....
Ik ben daarom van mening dat Tele2 slecht omgaat met trouwe klanten en de klacht alles behalve correct heeft afgehandeld.
Ze hadden bijvoorbeeld ook voor een financiële tegemoetkoming kunnen kiezen, welke ik immers heb aangevraagd maar waar opnieuw geen gehoor aan is gegeven. Voor mij is Tele2 voortaan TeleNEE. Ik raad daarom toekomstige klanten aan niet te geloven in de mooie beloften/praatjes van Tele2 en voor een andere provider te kiezen!!!