BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Online fraude aankoop mobiele telefoon

Bijdrage door gebruiker
26-03-2016
4 reacties
Mijn zoon heeft online een telefoon gekocht. De persoon waar de telefoon gekocht was stuurde zijn id zo dacht hij het zit goed. Geld over gemaakt 350 euro, maar de telefoon is nooit aangekomen. Blijkt dat deze persoon een gestolen id gebruikt en ook een bank rekening gebruikt waar de naam vorming niet klopt. We hebben aangifte gedaan bij de politie, inmiddels kwam mijn zoon erachter dat hij nog steeds bezig is op internet om mensen te bedonderen. We zijn ook bij de bank geweest bij onze bank Rabobank en van de tegen partij ABN bank. Rabobank zei, we gaan er wat aan doen en hebben de des betrefende persoon een brief gestuurd en we moesten twee weken wachten bij geen gehoor zou de persoon een tweede brief krijgen. Wij dachten fijn we worden geholpen door de bank, maar helaas ze konden ons niet verder helpen om niet meer benadeelde in kwaat licht te zetten. Waarop ik heb geantwoord als er een goed persoon tussen zat dan hadden ze kunnen reageren naar aanleiding van de eerste brief. Niemand heeft dat gedaan dus ik zei tegen de mevrouw van de bank dat er geen gedupeerde tussen zaten en dat ze op deze manier alleen de fraudeur op deze manier helpen, zij gaf me gelijk maar zei dat ze niets voor ons kunnen doen. Dat we het proces verbaal af moeten wachten. Waar zijn we mee bezig wie beschermen we hier in Nederland, niet de gewone hard werken de mensen en studenten we helpen de criminelen. Wat kan ik nu nog doen om de oplichter te stoppen? Ellen Magdalinos
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.