BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Nummer porteren ADSL Online

Bijdrage door gebruiker
25-05-2010
2 reacties
Wij hebben sinds een aantal jaar ADSL en telefonie (met een geporteerd nummer) van Online met het nog oude Livebox modem. Echter dit apparaat is niet wat het zijn moet. Liep vaker vast instellings mogelijkheden zijn beperkt maar vooral de telefonie was op een gegeven moment erg slecht. Wij hebben er toen voor gekozen heb apparaat te vervangen en te gaan bellen over SIP.

Het probleem is dan dat we de telefonie lijn niet meer kunnen gebruiken (omdat deze alleen werkt met een livebox) dus kunnnen we ons nummer ook niet meer gebruiken.
Online wil het nummer niet vrijgeven voor portering want het is aan ons account gekoppeld en als we telefonie opzeggen dan raken we onze korting kwijt (gratis lijnhuur). De telefonie lijn mag van ons blijven bestaan wij willen ook de 1 euro die erbij hoort (en 1 euro van de livebox) blijven betalen. Maar wij zouden onze korting en lijn graag behouden en ons nummer graag porteren.

Dit was niet mogelijk omdat wij nog een contract hebben lopen. Echter online heeft er voor gekozen om de tarieven van telefonie te verhogen wat ons het recht zou geven om de telefonie op te zeggen. Alleen mogen hun dan onze korting ook afnemen?

Mogen providers je nummer vasthouden?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.