Hallo,
vorig jaar augustus heb ik een Nokia N97 aangeschaft bij de Hi winkel op Zuidplein Rotterdam en binnen twee maanden was het toestel kapot. Ik heb het teruggebracht ter repartie maar elke keer bleef het toestel binnen geringe tijd kapot gaan.
Het is inmiddels de zevende of achtste keer dat het toestel ter reparatie weg is. Ik ben de telefoon dus in totaal 6 maanden aan reparaties kwijt geweest aangezien de reparatieperiode elke keer 3 weken duurde.
Na de derde,vierde, vijfde, zesde én zevende keer is mij steeds weer gezegd dat ik een nieuw toestel zou krijgen, dit was elke keer niet het geval. Wanneer ik bij het halen van de telefoon zei dat bij het inleveren mij een nieuwe telefoon is beloofd door de medewerker werd er gezegd dat dit niet het geval kon zijn omdat zij zulke dingen niet beloven. Het is elke keer weer ruzie geweest en zelfs de manager heeft mij gezegd dat het mijn eigen schuld is want iedereen was op de hoogte van de slechte kwaliteit van de Nokia N97 en ik er dan maar geen een had moeten aanschaffen. Ook zei hij mij dat als ik niet tevreden was over wat hij mij vertelde ik dan maar een klacht tegen hem moest indienen. Daarnaast is er ook genoemd dat ik de Nokia N97 mini zou krijgen omdat de Nokia N97 niet meer in de handel zou zijn.
Nadat ik de telefoon na de 7e keer opsturen vorige week weer terug kreeg, is hij meteen de volgende dag weer kapot gegaan. Ik ben dezelfde dag weer naar Hi geweest waar de medewerker mij zei dat het ook mijn taak is om als klant een oplossing te zoeken voor het probleem in plaats van het toestel elke keer naar de Hi winkel te brengen! Toen hij mij vroeg wat ik wilde en ik antwoordde met het verzoek tot een nieuw toestel zei hij mij dat hij dat niet van plan was. Dan moest ik maar zelf naar Nokia gaan als ik dat wilde, dat ging hij niet voor mij regelen.
Toen hij merkte dat ik niet weg wilde gaan voordat ik daadwerkelijk geholpen was met mijn probleem is hij naar eigen zeggen naar Nokia gaan bellen die toezegden dat hij mijn toestel moest opsturen en meteen na ontvangst ervan zij dit zouden doorgeven, waarop de Hi medewerker mij zou bellen en ik een vergoeding zou krijgen. Dit was vorige week donderdag.
Vandaag ben ik naar een MCT winkel gegaan met mijn verhaal waar ook Nokia bij aangesloten is. De medewerker vertelde mij dat mijn telefoon bij de derde keer al door Nokia vervangen had moeten zijn en vroeg zich af of de telefoon wel daadwerkelijk elke keer naar Nokia opgestuurd is. Ik kon dit weten doordat al mijn oude bestanden dan van mijn telefoon af moesten zijn. Het is inderdaad driemaal zo geweest dat na reparatie al mijn oude bestanden zich nog gewoon op de telefoon bevonden. Hij was van mening dat Hi mij om de tuin leidt.
Al mijn reparatiebewijzen heb ik nog in mijn bezit.
Mijn vraag is: Wat kan ik hiertegen beginnen, wat zijn mijn rechten? Kan Nokia zomaar volstaan met het sturen van een Nokia N97 mini als de normale N97 niet meer in de handel is (voor mij is dit hetzelfde als in plaats van mijn bmw cabriolet een lelijk eendje terug sturen), heb ik dan het recht om een ander toestel te eisen? Heb ik überhaupt het recht om een ander toestel naar eigen keuze te eisen aangezien erkend word dat de Nokia N97 een probleemtoestel is. En wat zijn mijn rechten als ook dit keer mijn toestel niet wordt omgeruild voor een nieuwe?
Kortom: wat kan ik hiertegen beginnen?
Dit probleem is inmiddels al verre van leuk meer.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Vriendelijke groeten,
ja