9 jaar geleden is mijn echtgenoot overleden.Ik kreeg en krijg post van de KPN op zijn naam.
Na zijn dood heb ik zelf contracten afgesloten. Zoals de alles in 1 overeenkomst, voor mijn mobiele telefoon, het 'kastje' en de nieuwe huistelefoons.Ik ondertekende alles met mijn naam. Geen probleem. Zaken zijn zaken.
Ik heb gemailed (misschien niet naar hetgoede adres) dat ik verdrietig was en
wilde datde naamveranderd zou worden. Ben ook boos geworden.
Ik heb getelefoneerd en kreeg als antwoord dat ik een copie van zijn overlijdensacte moest opsturen. Daar had en heb ik moeite mee omdat ik KPN niet als een officiele instantie beschouw.
Het bleef maar doorsudderen en er veranderde niets ook al had ik alle abonnementen zelf getekend. Ze stonden erop de overlijdingsacte te willen ontvangen.
Begin dit jaar werd ik geholpen door een welwillende medewerkster in de KPN winkel. Ik kon ook de overlijdingskaart meenemen. Dat zou afdoende zijn.
Mijn mobiele telefoon raakte ik kwijt en ik ging naar de winkel met de genoemde kaart. Onmogelijk kon alleen maar met overlijdenscertificaat.
Inmiddels realiseerde ik me dat in mijn paspoort mijn meisjesnaam staat met de vermelding weduwe van. Opnieuw naar de winkel met paspoort.
Kon het weer niet want nu moest de overlijdigskaart er wel bij.
Mij bleek dat er een grijs gebied is in het omgaan met deze situatie. De dood van mijn man is voor mij zeer ingrijpend geweest en de confrontatie met postop zijn naam was en is confronterend.
Ik vond mijn mobiel terug en wilde deblokkeren. Dan had ik toestemming van mijn man nodig.
Vandaag tijdens het invullen van de papieren voor naamsverandering op de contracten moest ik zijn adres invullen. Ik moest me bedwingen om op te schrijven" In de hemel ".
Ik noem dit alles zeer klantonvriendelijk. Natuurlijk kan ik naar een andere aanbieder gaan, maar die moeite wil ik mezelf besparen.