BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mijn modem is gehacked

Bijdrage door gebruiker
14-03-2014
8 reacties
Geachte heer, mevrouw


Ik gebruik FritzBox 7340 modem al een paar jaar naar volle tevredenheid. Nooit problemen
mee gehad. Helaas is mij FritzBox gehacked en zit nu met hoge telefoonkosten
die Ik niet heb gemaakt. Ik ben een Telfort klant (dus niet Xs4All), maar heb de
standard modem van Telfort (Zyxel) vervangen door FritzBox 7340, omdat toch meer geavanceerd is en beter Internet bescherming bied, vooral voor kleine kinderen. Je kunt daarvoor allerlei Instellingen aanpassen.
De laatste drie weken laas ik over xs4all klanten en de problemen rondom hun modems en
telefoonrekeningen. Ik heb gelijk de aanbevolen firmware update gedaan (op 11 februari, en kan zo overleggen)en dacht verder dat Ik goed zat, omdat Ik toch geen Xs4all klant ben. Totdat Ik afgelopen dinsdag 11 maart een email kreeg van Telfort dat mijn vaste telefonie is tijdelijk geblokkeerd
vanwege hoge telefoonkosten die hoger uitkomen dan €200, €450 om precies te zijn.
Ik ben meer dan 10 jaar vaste klant van Telfort en heb nooit meer dan €35 per maand betaald.
Ik heb in mijn modem gekeken en inderdaad was een extra IP Telefoon
geïnstalleerd en vanaf 3 maart werden bepaalde betaalde nummers om mijn
kosten gebeld. Belgeschiedenis kan ik zo overleggen.

Ik heb de klantenservice van Telfort al een paar keer gebeld en de situatie uitgelegd, Ik heb dan ook tegenstijdige berichten te horen gekregen van de Telfort medewerkers. De ene (gelijk dinsdag gebeld met de klantenservice)zei tegen mij dat Ik met de rekening naar de politie moet gaan om aangifte te doen en dan zullen de kosten niet in rekening worden gebracht. Ik heb ook mijn 06 nummer achtergelaten en ik zou een sms krijgen als mijn telefoon weer gereactiveerd is. Woensdag weer gebeld met Telfort omdat mijn telefoon toch niet geactiveerd was en kreeg te horen dat de kosten moeten gewoon worden betaald, en dat mijn eigen schuld is om een andere modem te gebruiken dan die van Telfort. Eigen schuld dikke bult zeggen ze. Alle Xs4All klanten hoeven
de gemaakte telefoonkosten niet te betalen, maar Telfort weigert dat. Mijn
verzekering dekt deze kosten ook niet.


Waar kan Ik de kosten verhalen? Telfort wil niet meewerken, niet eens uit coulance voor een trouwe klant. Ik zit tot op heden zonder telefoon en zal pas aangesloten worden bij de volgende automatische incasso, begin april. Zou Ik de kosten op de fabrikant avm kunnen verhalen omdat het toch om een firmware fout ging? Ik heb ze ook een email gestuurd, maar werd toch afgewezen, zie hun antwoord hieronder:


Geachte dames en heren,

hartelijk dank voor uw aanvraag bij AVM Support.

U schrijft, dat vanaf 3 maart de gesprekken gevoerd zijn.
Nu is het zo, dat wij voor dit datum al een update uitgebracht hebben.
Helaas kunnen wij U kosten niet overnemen.

Vriendelijke groeten uit Berlijn
[edit reactie: persoonlijke informatie]


Ik heb wel de aanbevolen firmware op 11 februari geïnstalleerd. Maar door hun gehacked database kwamen mijn inlog gegevens op straat te liggen, waarna de hacker dankbaar gebruikte

In afwachting van uw reactie

mandylmn
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.