BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

MediaMarkt en laptop deel 1

Bijdrage door gebruiker
10-11-2010
2 reacties
Hallo,

Ik heb op 21 Augustus 2010 een laptop t.w.v. 599,- gekocht bij Mediamarkt Zwolle.
Toen ik met de laptop bij de kassa aankwam begon het eerste probleem al, er zat nog een stikker over de barcode heen.
Ik werd weer naar beneden gestuurd en ging naar de medewerker die mij de doos had meegegeven, vertelde hem het probleem en wat hij toen deed was heel simpel een witte stikkertje voor de barcode weghalen en zei mij dat het goed was.
Ik ga weer terug naar de kassa en alles was goed.
Eenmaal thuis aangekomen pak ik de laptop uit de doos en doe ik hem aan, wat blijkt nu... er zit een wachtwoord op de laptop.
Ik heb wel het 1 en ander verstand van computers en heb simpelweg Windows 7 er nieuw op geinstalleerd.

Alles werkte perfect en een maand later treden de eerste problemen op "Disk read error", ik ben toen gelijk naar de Mediamarkt gegaan om dit te melden en hun zouden dit opsturen naar HP dit was rond 15 September 2010. Ik zou bericht krijgen wanneer de laptop weer aanwezig is bij MediaMarkt Zwolle.
Na 2 weken nog niks gehoord te hebben, heb ik zelf contact opgenomen met MediaMarkt Zwolle.
Hun vertelde mij dat het zeker wel 3 tot 4 weken kan duren.
Uiteindelijk kreeg ik een telefoon na 3 weken dat de laptop weer bij MediaMarkt Zwolle ligt.
Ik haal de laptop op en het werkt allemaal perfect tot eergisteren 08-11-2010 ik kreeg weer dezelfde melding "Disk read error" ik heb toen de laptop gelijk uit gedaan en probeerde het later op de avond nog keer aan te doen. De laptop ging wel aan alleen traag ook om de 10 seconden in windows7 freezed alles voor een paar secondes.
Ik ben de volgende dag 09-11-2010 naar MediaMarkt Zwolle gegaan en heb me verhaal daar uitgelegd.

Een techneut die ook bij de servicebalie zat heeft naar de laptop gekeken en constateerde dat het moederbord kapot is en de laptop weer voor reparatie verstuurd moet worden.
Hierop vertelde ik hem dat ik dan een vervangende laptop nodig heb wegens werk & stage, hiervoor moest ik moet een hogere persoon praten die daar over gaat.
Die heeft de techneut er ook bijgehaald en heb hem het verhaal uitgelegd.

Ik vertelde hem ook dat ik de laptop nodig heb voor werk en stage, ook vertelde ik hem dat ik mijn geld hiermee verdien om mijn huisje, rekeningen etc te betalen.
De manier waarop hij mij te woord stond was zeer ongeïnteresseerd alsof het hem allemaal niet boeide. Hij gaf mij twee mogelijkheden:
1: Terugsturen na reparatie
of
2: Een nummer van de HP thuisservice.

dat vertelde die dan en ging dan om zich heen kijken.

Ik ben zelf door gaan hameren op het feit dat ik de laptop nodig heb voor werk zodat ik geld heb om mijn huisje te betalen en het enige wat ik maar bleef krijgen waren die 2 mogelijkheden en hij had geen leen laptop ter beschikking.
Op gegeven moment vroeg ik aan hem "Hebben jullie normaal gesproken wel leen laptops" en hij schud met zijn hoofd nee erop.
Ik bedenk mij geen moment en zeg gelijk "Ooh maar nu zegt u heel wat anders, net hebben jullie nog leen laptops en nu in 1 keer helemaal niet" gelijk daarop zegt hij het volgende "Ja nee uhm normaal gesproken hebben we 2 leen laptops maar die zijn allebei in gebruik".
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.