Goedendag,
Ik heb Zaterdag7 Maart een externe harde schijf bij de Mediamarkt gekocht. Hierop heb ik dezelfde dag bestanden vanaf mijn laptop gezet. Bestanden van 2007,2008 en 2009. Ik heb door middel van steekproef gecontroleert of alles er goed op stond, en dat was zo. Toen mijn vriendin thuis kwam wou ik dit laten zien maar de externe harde schijf deed het niet meer. De volgende dag( Zondag 8 Maart) ben ik direct teruggegaan en het verhaal uitgelegt, het apperaat zou evt. worden gerepareert of worden vervangen door een nieuwe en de bestanden van 2007 proberen terug te krijgen, ik zou hiervan bericht krijgen via de telefoon. Na veelvuldig telefoonverkeer( van mijn kant) en langsgaan kreeg ik elke keer het gevoel dat ik werd afgewimpelt. Na ong. 4 maanden was ik het zat en ben langsgegaan, tot mijn verbazing vertelde de meneer dat het apperaat gerepareert was en mijn bestanden van 2007erop stonden. Ik viel stil want dit had ik nu niet verwacht. Eenmaal thuis aangekomen maakte ik de doos open en daar zat een gedemonteert apperaat in zonder de gedemonteerde spullen. Nu was ik witheet en ging direct weer terug, een andere medewerker stond mij te woord en was zelf ook verbaasd, hij reageerde nog van.. " Heeft u dit zo terugontvangen?". Hij gaf het apperaat aan mij mee terug en gaf mij een telefoonnummer waarmee ik contact moest opnemen. Ik heb toen gesproken met een mevrouw met de naam Kirsten deze vertelde mij dat ze het moest uitzoeken en zou mij op de hoogte houden. Na 2 weken ben ik zelf maar weer gaan bellen en zij vertelde mij dat ik het apperaat weer moest brengen naar de service desk. Dat heb ik vandaag gedaan. na lang wachten was ik aan de beurt deed mijn verhaal weer en mij werd in een korte tijd verteld dat ze de data er niet vanaf kregen en ik wel een nieuw apperaat kon krijgen. Hiermee ging ik niet accoord omdat mij toen in Maart vertelt werd dat de harddisk dmv recovery enigzins hersteld kon worden door externe bedrijven die hierin gespecialiseert zijn, verders vertelde hij toen ook dat dat volgens hem ong. 200 euro per 2 gig. zou zijn. Ik vond niet dat ik dat moest regelen c.q. betalen ik had immers het apperaat maar daadwerkelijk een uur in bedrijf gehad! Ik vond dat hun deze kosten maar op de fabrikant moeten verhalen. Ik stelde voor om mij een nieuw apperaat te geven en de oude. De leidinggevende stond dat niet toe die wou het apperaat innemen want dan kon hij deze terugsturen naar de fabrikant. Dat begreep ik wel maar zo zijn mijn bestanden zowiezo verdwenen. Ik heb toen besloten om alleen de oude mee te nemen om evt. aan te bieden aan een disk recovery bedrijf, en dan deze kosten te verhalen op de Mediamarkt. Volgens mij en het juridisch loket sta ik in mijn recht, ik ben nu 5 maanden verder en zit met een defect en gedemonteert apperaat in huis waarvan de gedemonteerde spullen niet aanwezig zijn. Hoe moet ik nu verder?
P.s. Het merk is TrekStor Made bij Hitachi 250gig maxi classic en het is een plug & play app. en je hoeft geen software te installeren.