BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mag telfort functionaliteit harddisk recorder uitschakelen?

Bijdrage door gebruiker
03-10-2015
2 reacties
Ik weet niet 100% zeker of de categorie goed is, maar ik gok er maar even op. ;-)

De situatie is als volgt:
Een aantal jaren geleden heb ik me geabonneerd op een 3-in-1 glasvezelabonnement van (destijds) Concepts. Hier zat een harddiskrecorder (dus incl. harddisk) bij die ik in eigendom kreeg. Nu is Concepts enige tijd geleden overgenomen door Telfort en sindsdien heb ik geregeld wat kleine strubbelingen.

Het laatste voorval is echter: Zij hebben het voor mij onmogelijk gemaakt om live te pauzeren, een standaard functionaliteit van de HD-recorder die ik ook met zeer grote regelmaat gebruik. Dit is eind september gebeurd door middel van een software-update.

Ik heb hierover aan de bel getrokken bij Telfort en zij hebben mij toegezegd een vervangend apparaat toe te sturen. De logica ontgaat mij echter volkomen aangezien de HD-recorder (waarvan zij bevestigen dat het mijn eigendom is) nog in technisch uitstekende staat is. Ook zouden zij het "Opnemen-pakket" toevoegen. Wat zij daarbij echter niet vertelden is dat ik daarvoor €5,00 per maand extra moet betalen.

Samengevat: Zij verwijderen een functionaliteit van een verder uitstekend functionerend apparaat, zij sturen vervangend apparaat die feitelijk dus overbodig is én ik moet per maand €5,00 extra betalen.

Ik vind dit een uiterst dubieuze gang van zaken en ik vind het dan ook ronduit onbeschoft dat zij mij die aanvulling op het pakket opdringen zonder dat zij daarbij vertellen dat het me extra geld kost.

Mijn vraag is: Klopt mijn mening dat deze gang van zaken inderdaad volkomen idioot is en, zo ja, wat kan ik hier tegen doen?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.