BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Mag Mediamarkt een tijdig gemaakte order annuleren, nadat zij zelf te laat de order hebben doorgezet?

Bijdrage door gebruiker
18-05-2016
4 reacties

29-02 - Ik heb een telefoon (Samsung Galaxy S6 voor €0) met abonnement (Vodafone, 150min, onbeperkt sms en 1Gb? voor €28,= per maand) besteld bij Mediamarkt.
08-03 -Ik heb nog niets vernomen en informeer naar de status van de bestelling. Mediamarkt zegt toe na te gaan wat er mis is en mij daarover in te lichten.
18-03 - Mediamarkt stuurt (eindelijk) een e-mail, waaruit blijkt dat het simkaartnummer verkeerd is doorgegeven. Per e-mail verstuur ik een scan van de simkaart en ik ontvang een bevestigingse-mail waarin staat dat binnen 1 - 3 werkdagen de contractgegevens verwerkt zullen zijn en dat ik van de status op de hoogte gehouden zal worden.
Medio april informeer ik opnieuw naar de status en Mediamarkt geeft aan dat mijn e-mail wel ontvangen is, echter wegens een reorganisatie geheel niet in behandeling is genomen. De status is nog immer dezelfde: wacht op simkaartnummer. Ik geef die ditmaal telefonisch door en Mediamarkt zegt toe dit met spoed door te zetten.
10-05 - Ik heb nog steeds niets vernomen en neem opnieuw contact op met Mediamarkt. De betreffende dame meldt dat er "iets" is verkeerd gegaan en zegt toe dit met spoed op te pakken. Tevens meldt zij dat als ik in de loop van de week nog niet gehoord heb ik begein volgende week nog maar eens moet terugbellen.
17-05 - Opnieuw heb ik de Mediamarkt gebeld om naar de status te vragen. Mediamarkt meldt dat de gedane bestelling niet kan worden uitgevoerd omdat de aanbieding van het betreffende toestel incusief het abonnement geldig was t/m 25 maart en om die reden niet meer igeleverd kan worden. Op mijn vraag hoe Mediamarkt dit gaat oplossen krijg ik twee alternatieven aangeboden:
1 - ik annuleer de order
2 - ik accepteer het toestel met een veel duurder vergelijkbaar abonnement (€42,= per maand)

Ik heb gezegd dat ik beide opties niet accepteer en heb gevraagd of Mediamarkt dit zomaar kan doen, immers zij hebben in al die tijd niets ondernomen om mijn order te verwerken. Louter als ik gebeld had kwam er een kortstondige actie (zoals hierboven beschreven). De dame van Mediamarkt gaf mij (zoals te verwachten) daarin gelijk en bood daarvoor excuses aan en heeft mij vervolgens toegezegd om intern te vragen hoe dit schappelijk op te lossen en mij daar morgen (18-05) over terug te bellen. Tot mijn verbazing heb ik binnen een uur een e-mail waarin staat dat Mediamarkt de order heeft geannuleerd en bieden zij mij een slechter alternatief aan:

Het Tele2 abonnement (24 maanden) bevat 1000 MB + 100 belmin en sms. Je betaald hiervoor geen eenmalige toestelkosten en maandelijks zul je dan €​26,- betalen. Wel komen hier eenmalige aansluitkosten bij van €​30,-


Mag Mediamarkt zomaar de order annuleren? Ik heb de order ruim op tijd geplaatst en louter doordat Mediamarkt niets gedaan heeft (dat geven ze ook toe) is de datum van de aanbieding verstreken en meent Mediamarkt dat zij de order niet meer kunnen doorzetten naar Vodafone. Dat is mijns inziens een probleem tussen Mediamarkt en Vodafone. Heb ik dat goed? Wat kan / mag ik nu verlangen / eisen van Mediamarkt?

Alvast hartelijk dank voor de medewerking.

Groet, Wim Smits

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.