Op 22 augustus 2008 moest ik noodgedwongen met mijn Vodafone prepaid telefoon bellen met
de helpdesk van internetaanbieder Telfort. Een vriendelijke stem gaf aan dat dit informatienummer
30 cent per minuut kost. Volgens Vodafone kost het bellen naar 0900 nummers het tarief van mobiel
naar vast bellen per minuut plus het tarief van de aanbieder. Aangezien ik bij Vodafone heb gekozen voor
meerwaarderentarief
kost een minuut bellen ook hier 30 cent.In de veronderstelling dat ik nu 30 plus 30 = 60 cent per minuut zou moeten betalen heb ik bijna 26 minuten
gebeld met de helpdesk tot de verbinding werd verbroken wegens te weinig tegoed.
Bijna 26 minuten hadden mij 33, 62 euro gekost, per minuut dus 1,30 euro!
Volgens Vodafone bepaalt Telfort wat het bellen per minuut kost en het tarief van 1,30 euro per minuut zou
terecht zijn!
Dit is ware misleiding zo niet oplichting!
Inmiddels heb ik bij Vodafone en ook Telfort een klacht ingediend, maar deze bedrijven hebben het blijkbaar
niet nodig om fatsoenlijk met hun klanten om te gaan en hebben tot op heden nog niet gereageerd.
Men zij dus gewaarschuwd!