BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Let op met prepaid en Telfort!

Bijdrage door gebruiker
12-09-2008
6 reacties

Op 22 augustus 2008 moest ik noodgedwongen met mijn Vodafone prepaid telefoon bellen met

de helpdesk van internetaanbieder Telfort. Een vriendelijke stem gaf aan dat dit informatienummer

30 cent per minuut kost. Volgens Vodafone kost het bellen naar 0900 nummers het tarief van mobiel

naar vast bellen per minuut plus het tarief van de aanbieder. Aangezien ik bij Vodafone heb gekozen voor

meerwaarderentarief

kost een minuut bellen ook hier 30 cent.

In de veronderstelling dat ik nu 30 plus 30 = 60 cent per minuut zou moeten betalen heb ik bijna 26 minuten

gebeld met de helpdesk tot de verbinding werd verbroken wegens te weinig tegoed.

Bijna 26 minuten hadden mij 33, 62 euro gekost, per minuut dus 1,30 euro!

Volgens Vodafone bepaalt Telfort wat het bellen per minuut kost en het tarief van 1,30 euro per minuut zou

terecht zijn!

Dit is ware misleiding zo niet oplichting!

Inmiddels heb ik bij Vodafone en ook Telfort een klacht ingediend, maar deze bedrijven hebben het blijkbaar

niet nodig om fatsoenlijk met hun klanten om te gaan en hebben tot op heden nog niet gereageerd.

Men zij dus gewaarschuwd!

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.