BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Kurio tablet Telekids

Bijdrage door gebruiker
13-01-2015
6 reacties
Geachte heer, mevrouw,

In oktober hebben wij een Kurio tablet aangeschaft voor de verjaardag van mijn zoon Sion die op 18 november 7 jaar is geworden.

Hij was superblij met zijn tablet.

Echter hij heeft maar 2 dagen kunnen spelen met de Kurio, omdat hij de tablet heeft laten vallen en niet meer functioneerde.

De tablet is niet hard gevallen. Het glas is niet kapot, maar van binnen zit er een soort scheur.



Wij zijn hierop naar Intertoys gegaan en die heeft ons doorverwezen naar Kurio omdat de garantie niet via de Intertoys maar via de fabrikant loopt.

Wij hebben de tablet opgestuurd en kregen al snel antwoord terug dat er geen garantie op zit, omdat hij gevallen zou zijn.

Kurio kwam met de 3 opties:

- nieuwe tablet aanschaffen

- terug laten sturen en daarvoor € 25,00 kosten betalen

- laten vernietigen door Kurio



Wij waren met stomheid geslagen en hebben hierop een mail gestuurd, dat het voor ons onbegrijpelijk is dat dit zo maar kan.

Mijn zoon Sion was ontroostbaar, omdat hij nu geen tablet meer heeft.

Het betreft een kindertablet inclusief stootrand, zodat de tablet tegen een stootje zou moeten kunnen mocht hij onverhoop vallen.

Los hiervan hadden wij al problemen met opladen. De tablet lag al 2 dagen aan de stroom om op te laden, maar was nog steeds niet vol.

Wij hadden natuurlijk meteen terug moeten gaan, maar hebben dit niet gedaan omdat mijn zoon er op gebrand was zo snel mogelijk van zijn tablet gebruik te maken.



Kurio wil echter geen kant op wat betreft service, tegemoetkoming, enz.



Onze vraag is: mag dit zo maar.

Hebben wij geen enkel recht op vervanging, omdat dit toch een kindertablet is met stootrand en er eigenlijk niets bijzonders is gebeurd met de tablet dan uit de hand laten vallen.



Onderstaand voeg ik de tekst bij van de antwoordmail van Kurio.



Graag ontvang ik advies van u wat we verder nog kunnen doen.



Met vriendelijke groet,

Danielle Alferink



>----Origineel Bericht----
>Van : kuriosupport@aftersalesnl.nl
>Datum : 09/01/2015 10:53
[edit-red.]
>Onderwerp : Re: Prijsopgave ASG3465
>
>Geachte mevrouw Alferink,
>
>Dank u voor uw e-mail.
>
>Wij betreuren het dat de tablet door de val, kapot is gegaan.
>
>De Kurio is een kindertablet, dat qua applicaties is gericht op kinderen.
>De stootrand geeft uiteraard enige bescherming, maar het blijft een
>electronisch product dat niet bestand is tegen vallen en stoten.
>
>Wij betreuren het dat de tablet vanaf het begin al laadproblemen heeft
>gehad, maar u heeft hier geen melding van gemaakt en kunnen wij dit
>achteraf niet in behandeling nemen.
>
>Aangezien, val- stoot- en drukschade niet binnen garantie verholpen kunnen
>worden, zal de prijsopgave die u heeft ontvangen gehandhaafd blijven.
>
>Wij vernemen graag van u, voor welke optie u kiest.
>
>Wij hopen u voldoende geïnformeerd te hebben,
>
>*Met vriendelijke groet, Mit freundlichen Grüßen,*
>
>*Kurio Service Support*







Dit e-mailbericht bevat geen virussen en malware omdat avast! Antivirus actief is.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.