BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

KPN pleegt contract breuk

Bijdrage door gebruiker
01-08-2011
7 reacties

2mei 2010 heb ik bij kpn een mobiele abbnnement afgesloten voor een blackberry + verzekering ivb dat ik op een scheepswerf werk

Toestel In 2010 ging me blackberry kapot waardoor ik er achterkwam dat me verzekering 25juli 2010 was opgezegd, toen ben ik gelijk naar kpn dordrecht gerede

Gevraagt hoe dit kan en dat wisten ze ook niet(want je zit er minimaal 12maanden aanvast tenzei je hem afkoopt, staat in algemene voorwaarden op hun site)Kpn had hem toen weer aangezet

Totaal 4x me blackberry opgestuurt ter reparatie en heb toen de samsung galaxy s ter vervanging gekregen, die is helaas kapot gegaan waardoor ik er weer achterkwam dat ze weer me verzekering hebben uitgezet

Klantenservice gebelt en deden allemaal moeilijk dus toen heb ik de algemene voorwaarden weer bekeken en kpn gebelt en gemailed waardoor ik de reactie kreeg dat het geen contract breuk is en dus niet me contract ontbinden

Echter staat in de algemene voorwaarden van kpn mobiel extra service(de verzekering) dat ik de eerste 12maanden niet onder me verzekering uit kunt komen ongeacht als ik het wel of niet via kpn.com heb uitgezet(volgens hun heb ik hem uitgezet wat niet zo is.

Hier is de text van de algemene voorwaarden:
"UUR VAN EEN SERVICEOVEREENKOMST

Een Serviceovereenkomst komt tot stand op de datum van de bevestiging van KPN dat de
aanvraag voor de Serviceovereenkomst is geaccepteerd
Een Serviceovereenkomst wordt aangegaan voor de minimumduur van 12 Maanden en
wordt maximaal twee keer stilzwijgend voor telkens een periode van 12 Maanden verlengd
Een Serviceovereenkomst kan tegen en na het verstrijken van de minimumduur(dus die 12 maanden) tegen het
einde van een periode met inachtneming van een opzegtermijn van één Maand door Contractant
schriftelijk worden opgezegd bij Klantenservice KPN

Een Serviceovereenkomst eindigt in ieder geval na een periode van 36 Maanden na aankoop van de
Mobiele Telefoon, waarop de Serviceovereenkomst betrekking heeft, en bij beëindiging van de overeenkomst
voor de mobiele telefoonaansluiting, waarvan in combinatie met de Mobiele Telefoon gebruik wordt gemaakt.

Onverminderd het gestelde in 7.2 en7.3 kan Contractant een Serviceovereenkomst na het
verstrijken van de minimumduur(dus die 12 maanden) tussentijds beëindigen tegen betaling van een afkoopsom.
De hoogte van de afkoopsom wordt bepaald aan de hand van een percentage van de nog resterende
maandelijkse vergoedingen vanaf het moment van het tussentijds beëindigen van een Serviceovereenkomst
tot het einde van de overeengekomen looptijd''


Als ik het goed lees valt dit toch echt onder contractbreuk

Wat vinden jullie?
En hoe kan ik dit het beste aanpakken

Aangezien kpn zelf een ramp is kan ik jullie hulp goed gebruiken!

mvg
Rblom
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.