BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

KPN mobiel abonnement duurt langer dan 2 jaar. Wettelijk is maximum 2 jaar.

Bijdrage door gebruiker
20-12-2016
11 reacties

Ik heb bij KPN een contract van 2 jaar voor een mobiel telefoon abonnement. Het contract ging in 11-11-2014 en is dus 11-11-2016 afgelopen. Zo een abonnement duurt volgens artikel 7.2a lid 7a van de Telecommunicatiewet voor maximaal 2 jaar. Volgens KPN duurt het contract tot 11-05-2017 (30 maanden) omdat ik het vorige contract eerder heb verlengd. Het vorige contract was echter een toestellease contract waarvoor ik het toestel heb teruggestuurd en van KPN een brief heb ontvangen dat dit contract was beëindigd. Nooit ben ik door KPN over een verlenging met 6 maanden geïnformeerd. KPN heeft die verlenging van 6 maanden zelf zonder mij te raadplegen in hun systemen ingevoerd. Ik eis van KPN dat mijn contract per 11-11-2016 is afgelopen, dat ik teveel betaalde termijnen krijg terug betaald en dat ik vrij ben om een nieuw contract af te sluiten bij een door mij te kiezen provider.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.