BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

is Nintendo-aankoop bij Bart Smit nog te ontbinden?

Bijdrage door gebruiker
20-06-2011
6 reacties
Vrijdag j.l. kon mijn zoontje (10) eindelijk zijn felbegeerde Nintendo dsi xl kopen; dat deed hij Bart Smit. Op zaterdag na amper 3 uur gebruik kreeg hij een error-melding en was er niets meer met het apparaat te doen. Wij gingen op die zaterdag, binnen 24 uur na aankoop, met dit ondeugdelijke apparaat terug naar Bart Smit. Ben zelden zo klantonvriendelijk te woord gestaan als daar in het filiaal Huizingalaan in Amsterdam. Kindvriendelijkheid en affiniteit met de doelgroep en de producten zul je daar niet vinden. Mijn zoon, heus niet de flauwste, barstte spontaan in huilen uit. De boodschap was dat zij niets voor ons kon doen, want alles moet via Nintendo. Dat bleef ze herhalen, op elk argument.
Op zondag zijn we, beter voorbereid, naar een ander filiaal gegaan, waar we weliswaar aardiger te woord werden gestaan maar waar de boodschap het zelfde bleef. Ook al hebben we erop gewezen dat
- het om een ondeugdelijk product gaat
- de winkelier de klant niet naar de fabrikant mag verwijzen
- er ook zo iets als informatieplicht is etc
Punt blijft dat Bart Smit stelt dat zo'n nintendo hardware is en dat achterop de bon staat "hardware en mobiele telefoons kunnen niet worden geruild" en dat ze een brief meegeven met de titel "bel altijd de nintendo helpdesk". M.i. ontslaat dit alles Bart Smit niet van de plicht een deugdelijk product te leveren. De opmerking "met geldige kassabon krijgt u van ons 30 dagen onvoorwaardelijke garantie op al onze producten" die ook op de kassabon staat heeft op deze manier weinig betekenis.

Verder de klantenservice van Bart Smit gemaild. Nog geen reactie gehad. Vanmorgen de klantenservice gebeld; na veel aandringen kwam na een half uur (a 15 c p/m) de toezegging dat ik het apparaat naar de winkel terug mag brengen en dat de winkel het dan zal opsturen naar Nintendo, zodat mijn zoon over drie a 4 vier weken of een nieuw of gerepareerd exemplaar kan ontvangen. Wat nu te doen?

Ik zou het liefst de koopovereenkomst ontbinden, maar kan dat nog? De winkel weigerde weliswaar alle hulp, maar door mijn toedoen heeft de klantenservice aangeboden het product op te sturen? Of is de termijn die zij aangaf, drie a vier weken niet redelijk? Of kan ik mij beroepen op het feit dat ik zelf zo veel moeite heb moeten doen om dit beperkte resultaat te bereiken? Ergens las ik dat je de koop altijd binnen 7 dagen mag ontbinden; maar klopt dat of geldt dat alleen voor aankopen op afstand (via internet en telefoon)?

Als de koopovereenkomst bindend is, wat kan ik dan het beste doen;
- de Nintendo naar de winkel terug brengen en drie a vier weken wachten (is voor mijn zoontje heeeel lang)
- zelf de Nintendo opsturen zodat ie binnen 10 dagen terug is (vindt zoonlief fijner).
- of zijn er andere mogelijkheden.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.