BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Internet snelheid traag.

Bijdrage door gebruiker
11-05-2013
10 reacties
Hier waar ik woon zijn ze deze met glasvezel aan te leggen. Nou wilde ik van mijn internet via de telefoonlijn af om sneller internet te krijgen. Dus heb ik Solcon gebeld (deze gaf mijn kabelleverancier aan als een waar zij zaken mee doen) nou weet ik uit ervaring dat je de snelheid die zij aangeven niet krijgt, dus toen ik belde met de vraag hoe dat zit, "nee meneer u krijgt internet eerst over de coax kabel en eind 2013 begin 2014 via glasvezel, en u krijgt de snelheid die wij zeggen" (35Mb) Nou goed dus dacht ik, de 1e maand inderdaad zo rond de 30Mb, nou ben ik niet de moeilijkste, maar zij hadden gezegd dat ik 35Mb zijn krijgen. Dus heb ik eens gemaild met de vraag waarom ik maar 30Mb kreeg, maar zij legde mij uit dat er altijd wel wat verschil ik kon zetten. Maar goed we zijn 3 maanden veder en nou zie ik dat ik nog maar 18 a 19Mb haal, en dat is echt het maximale, vaak zit ik daar ruim onder 11 a 12Mb. Dus weer gemaild en gebeld hoe dat kan. Nou zit ik dus een een mail/bel verkeer met hun en krijg je allemaal onzin verhalen zo als, Is u pc bederaad of draadloos? heeft u misschien een virus, kan het zijn dat.... en ga zo maar door.
Nou wil ik vragen, Wat zijn mijn rechten als het gaat om mijn internetsnelheid, kan ik onder mijn contract vandaan als ik niet meer dan 20Mb krijg (terwijl ik een 35Mb abo heb) Hoeveel tijd moet ik ze daar voor geven om het in order te maken. Graag suggesties hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.