Goedenavond,
op 29 juli ben ik een abonnement aangegaan met daarbij een toestel bij Tele2. Na 19 dagen (17 augustus) kwam ik er achter dat de camera van het toestel niet naar behoren functioneert. De klacht is bekend bij de fabrikant van het toestel en de winkel, Ritel, nam het toestel in om op te sturen naar de fabrikant. Gisteren, 22 augustus, heb ik een nieuw toestel gekregen. Echter het probleem met de camera doet zich nog steeds voor. Ik ben er nu klaar mee en wil de telefoon omruilen voor een ander type (een eerdere versie van dezelfde fabrikant). Omdat ik ook een abonnement heb afgesloten bij het toestel en nu een eerder type toestel wil zou dit ook behoorlijk schelen in de abonnementskosten dus lijkt het mij niet meer dan normaal dat ik dit abonnement laat cancelen en een nieuw abonnement afsluit met een ander toestel.
Is dit wettelijk mogelijk? Juist omdat ik niet binnen de normaal gestelde 14 dagen het toestel heb teruggebracht?