BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

HELP!!!!! Weer Fujitsu Siemens en Primafoon

Bijdrage door gebruiker
18-09-2007
7 reacties

Hallo,

Nogmaals een vraag, welke ik in juni jl ook al gesteld heb. Op dit moment zit ik met mijn handen in mijn haar en als ik er aan denk wordt ik alleen maar bozer!!!

1 juli 2006 een laptop gekocht bij de Primafoonwinkel. Eind juni 2007 klachten gekregen met mijn laptop. Terug naar de Primafoonwinkel, waar men aangaf niets te kunnen betekenen voor klanten met een laptop van Fujitsu Siemens. Ik moest e.e.a. betreffende de klacht zelf regelen met Fujitsu Siemens. Mijn laptop viel toentertijd nog in de garantieperiode!!!

Tot op heden is mijn laptop 3 keer weggeweest. Gedurende de periode juli tot en met heden heb ik mijn laptop niet kunnen gebruiken, aangezien hij consequent uitvalt (blauw scherm met tekst) en hij regelmatig naar Fujitsu SIemens teruggegaan is ter reparatie. Het valt op dat mijn laptop niet gecontroleerd wordt, aangzien ik hem steeds moet opstarten vanuit de veilige modus. Verschillende dingen zijn, volgens het reparatieformulier, vervangen, echter zonder dat mijn klacht (welke is ontstaan in de garantieperiode) tot op heden verholpen is!!!!

Ik ben op 13 september jl. teruggegaan naar de Primafoonwinkel om de koop te ontbinden. Primafoon gaf wederom geen gehoor aan mijn oproep en stuurde mij naar huis. Primafoon heeft een afspraak met Fujitsu Siemens waarin staat dat klanten bij elke klacht,na 8 dagen (na de aankoop) zich moeten richten naar Fujitsu Siemens. Dit geldt ookvoor het ontbinden van de aankoop.

Met deze informatie is bij Fujitsu SIemens dezelfde vraag gesteld. Het verzoek tot ontbinding van de koop of een nieuwe laptop (waarbij ik natuurlijk zou moeten bij betalen, aangezien de afschrijvingvan het apparaat is).

DIt verzoek isgisteren (17 september jl.) afgewezen per e-mail.De volgende mailheb ik ontvangen:

"CustomerID: 230631198 Geachte mevrouw Leoni, Ik heb uw zaak geescaleerd naar ons escalatie team, maar het hoogst haalbare is een onsite reparatie, dat er dus een monteur bij u thuis komt, om het systeem te ruilen voor een nieuw systeem zal helaas niet gaan daar de leeftijd van uw huidige systeem deze gestelde ruilgrens overschrijd. U kunt indien u de onsite repair wilt contact met ons opnemen voor een werkorder. Hopende u voldoende hiermee te hebben geinformeerd Met vriendelijke groeten, "

Het hoogst haalbare is, dat ik een monteur aan huis krijg. Dit is belachelijk, aangezien ik mijn laptop al 3x heb laten ophalen door Fujitsu Siemens en ik en mijn partner full-time werken. Ik kan ook niet zo maar vrij krijgen, omdat ik problemen heb met een computer die Fujitsu Siemens niet normaal kan repareren. Daarnaast heb ik er geen vertrouwen meer in, dat hij GOED gerepareerd wordt (ook gezien de toekomst, waarin ik bang ben dat, als de laptop goed gerepareerd zou worden, na twee maanden weer uit zal vallen)

Ook verbaas ik mij over de uitspraak dat ik geen aanspraak meer kan maken op een nieuw systeem, terwijl mijn klacht is ontstaan in de garantieperiode en nog steeds niet verholpen is. Daarnaast staat op CONSUWEB dat ik wel degelijk recht heb op het ontbinden van de koop.

Kan iemand mij tips en adviezen geven???? Primafoon stuurt mij weg en Fujitsu Siemens laat mij met een laptop achter, welke consequent uitvalt, waardoor ik ook nog eensachter loop met mijn werk.

Alvast mijn dank!

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.