Geachtelezers van deze rubriek,
Net als vele andere landgenoten had ik zo'n mediabox van UPC en omdat het ding mijn hele gezin gek maakte, heb ik het aan UPC teruggestuurd. Het kostte me enorm veel moeite om hiervoor het juiste adres te vinden, maar dat is inmiddels dus gelukt...
Ik neem aan dat men de opzegging van het betreffende abonnement per e-mail kan en moet melden. Goed, dat ga ik doen. Er is echter een vraag die ik jullie graag wil stellen. Wij hebben het eenvoudigste pakket voor televisie, telefonie en internet. Volgens UPC bedragen de maandelijkse kosten hiervoor 29.95 euro. Van onze bankrekening wordt evenwel steeds een bedrag van minstens 75 euro afgeschreven. Dit terwijl wij zo weinig mogelijk gebruik maken van de telefoon en het internet door mijzelf alleen van 's morgens circa 7 uur tot 's middags 5 uur wordt gebruikt.
Zou hier iets 'raars' aan de hand kunnen zijn? Nasporingen op het internet toonden mij dat heel veel mensen UPC volkomen zat zijn om de meest uiteenlopende redenen, waaronder de hoge kosten en die maffe mediabox. Er zouden zelfs Tweede Kamervragen zijn gesteld over dit alles...
Heeft een van u ervaring met deze kwestie? En heeft iemand voor mij een goede tip? Bestaat er in ons land een betrouwbare provider??? Een die zijn clienten een redelijke factuur stuurt en geen onmenselijke streken met hen uithaalt? Eerlijkgezegd zien wij door de bomen het bos niet meer...
Ik heb het gevoel datwe lang niet de enigen zijn die hiermee zitten. Mijn partner is 67 en ik ben een vrouw van 61. Ik kan prima overweg met computers en internet, vanwege mijn opleiding en fijne werk als auteur,dichter, uitgeveren beeldend kunstenaar. Wij leven van een laag inkomen, gezien onze leeftijd. Daar zijn webest tevreden mee, maar we willen niet bestolen worden! Het bestaan is alkostbaar zat!
Als iemand een helpende hand wil bieden, door op deze noodkreet een antwoord te geven, zullen wij daarbijzonder dankbaar voor zijn.
Alvast heel hartelijk dank! Vriendelijke groeten,
Drs. Rikki Keller