BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

HD recorder Ziggo

Bijdrage door gebruiker
13-06-2013
2 reacties
Mijn internet abonnement en mijn tv abonnement zijn al 15 jaar 2 verschillende abonnementen, staan op 2 verschillende namen, worden van 2 verschillende rekeningnummers afgeschreven etc etc..... ook heb ik nooit gebruik kunnen maken van de hogere snelheid die de andere internet abonnementen van Ziggo hebben ten opzichte van het losse internet abonnement. Ook de Ziggo app werkt niet omdat ik alleen internet bezit of alleen TV op het andere abonnement. Waarom ik dat zo heb laat ik even in het midden.
Nu wilde ik dit toch maar aanpassen en belde de lijn die daarvoor is (servicedesk is toch een te groot woord hiervoor). Alles kan geregeld worden, het duurde even aan de lijn voor dat het voor elkaar was, 1 abonnement opzeggen en de andere uitbreiden. Maar als het dan gaat om een hd recorder voor dat leuke bedragje zat ik toch verkeerd want ik had al internet en tv...... ik zeg nog nee, het zijn 2 abonnementen, je bent er net bijna een uur mee bezit geweest om er 1 op te zeggen en de andere uit te breiden. Maar ik had al internet en tv. Ik probeer dit verschil nog een aantal keren uit te leggen hoe het zit maar ik kwam niet in aanmerking. Er staat toch letterlijk op de site:


Deze aanbieding is alleen geldig voor nieuwe TV + Internet klanten die de afgelopen 6 maanden geen TV + Internet of Alles-in-1 hebben afgenomen.
.
Toch nog een keer proberen bij een andere. Niet door heen te komen. Ik kwam nergens voor in aanmerking. Nog geen smartcard kon er vanaf. Dit klopt toch niet?
Dan lees je hier wel dat ze een interactieve hd recorder voor € 149 kunnen aanbieden (wat bij mij nog niet eens is gebeurd) maar dan denk ik voor een paar tientjes meer heb je een Dreambox met alle voordelen van dien. En ik heb gewoon recht op dat ding voor € 49. Nooit TV+internet gehad en nooit alles in 1 gehad als abonnement. En nergens staat de beperking dat beide los op 1 adres ook niet kan.
Ik heb diverse keren geprobeerd maar hoe krijgen jullie het voor elkaar om toch een aanbieding daar los te peuteren. Is het niet vanwege de voorwaarden die ze zelf opstellen, dan wel uit coulance voor een trouwe klant. 1 keer verliep het gesprek zo grof en brutaal (uiteindelijk van weerskanten, ik ben ook niet roomser dan de paus) maar kreeg niets voor elkaar.
Ik ben nu zover, adsl aanvragen (heb nog een normale telefoonlijn) en internet opzeggen. Daar verdienen ze het meeste aan. Kastje kopen moet ik toch en dan kap ik met internet bij Ziggo. Ik had toch al een internet pakketje op ADSL snelheid. Snelheid hoef ik niet, downloaden doe ik op mijn nas en dat kan altijd wel een nachtje wachten, gebeurd nu al. En die stroomkosten zijn hoe dan ook goedkoper dan een snel abonnement. Telfort + ziggo tv is met zijn snelheden goedkoper dan ziggo tv + internet. Het wordt hoe dan ook eens tijd dat die kabelboeren de lijnen open moeten gooien voor concurrentie net als KPN dat moest doen met de lijnen. En het wordt eens tijd dat internet providers in het algemeen verplicht worden voor een bepaald bedrag per jaar een forward van een mail adres in de lucht houden. Zodat overstappen een stuk makkelijker wordt.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.