BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

gedwongen overstap ADSL Go naar Internet Basis KPN

Bijdrage door gebruiker
11-09-2010
9 reacties
Donderdag jl. ontving ik van KPN een brief, gedateerd op 08-09-2010,
waarin wordt aangekondigd dat ik als trouwe klant wordt beloond met
een nieuw en sneller internetabonnement.
Het resultaat hiervan is echter wel dat ik ipv 21,95 25 euro per maand
ga betalen.
Ik wordt dus ''beloond'' met een hoger maandtarief voor een sneller
abonnement waar ik niet om heb gevraagd.
Ik heb meteen naar de klantenservice gebeld of ik niet mijn oude
abonnement kan behouden, maar dit was niet mogelijk.
KPN wil van de oude ADSL Go abonnementen af en deze worden allemaal
omgezet naar het internet Basis abonnement.
U moet toch zelf ook zeggen dat het vreemd overkomt om de brief te
beginnen met 'Graag willen we u, als trouwe klant, belonen met een
nieuw en sneller internetabonnement', en dan uiteindelijk is de
beloning een duurdere maandprijs.

Ik zou meer begrip hebben gehad als KPN mij een brief had gestuurd
waarin zij aankondigden dat het ADSL Go abonnement zou verdwijnen en
dat zij mij de keuze zouden laten maken met een gratis overstap naar
het internet Bsais abonnement met de eerste 6 maanden 5 euro korting
of het opzeggen van mijn huidige abonnement.
Dat is dan dezelfde boodschap, alleen iets minder misleidend verpakt.

Vandaag, 11 september, kreeg ik weer een brief van de KPN, gedateerd
09-11-2010 kenmerk 61157507/BW-03.01.02-3.00.
Hierin staat het volgende:
'' onlangs hebt u bij ons aangegeven dat u Direct ADSL Go wilt
omzetten naar Internet Basis''
Ik heb juist het tegendeel proberen te doen, mijn oude abonnement behouden!
Ik heb zelf zeker geen contact opgenomen met KPN om over te stappen,
dit initiatief komt van KPN zelf.
Ook staat in deze brief dat ik door het aangaan van een nieuw contract
weer een jaarcontract heb.
In de brief van 8 september stond het tegendeel, hierin staat
letterlijk: ''Allereerst zit u niet vast aan een nieuw jaarcontract''.

Uiteraard heb ik gelijk weer contact opgenomen met klantenservice.
Zij vertelden mij dat het geen verschil maakt of ik zelf het
abonnement omzet of dat KPN dat doet, ik zit weer vast aan een
jaarcontract.
Ook al stond in de eerste brief het tegendeel.

Die 3 euro meer betalen voor een sneller abonnement vind ik niet eens
zo erg, maar de manier waarop KPN haar klanten benaderd hierover vind
ik echt abominabel.

Ik heb dan ook een boze brief geschreven naar de KPN. Volgens mij mogen zij niet eens een nieuw jaarcontract afsluiten als de klant gedwongen naar een ander abonnement overstapt.
Ik ben over de kwaliteit van het abonnement altijd tevreden geweest, maar na deze ervaring ga ik toch eens voorzichtig elders rondkijken.
Iemand misschien tips voor een goede, betrouwbare, eerlijke provider?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.