BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Garantie Megekko zegt dat monitor kapot aankomt. Garantie vervalt.

Bijdrage door gebruiker
22-02-2025
183 keer bekeken
8 reacties
Afbeelding bij deze post - Garantie Megekko zegt dat monitor kapot aankomt. Garantie vervalt.

Beste Kassa,

Een jaar geleden heb ik een acer monitor bij Megekko besteld: 299 Euro. Deze begon bij donker ondergronden te flikkeren. Garantie en een retourbon aangemaakt. Volgens de retourbon moest ik deze in een kartonnen doos met krantenpapier pakken. Ik heb de monitor zelfs beter ingepakt: met handdoeken. Ik kreeg 2 dagen later een bericht dat de monitor beschadigd was en de garantie verviel.

Ik had foto's van het inpakken, geen beschadiging. Oftewel de beschadiging is ontstaan ten tijde van vervoer of bij Megekko.

Megekko blijft erbij dat het risico van verzenden voor de klant is, echter als klant ben je afhankelijk van de vervoerder die Megekko regelt. Dus alle risico's zijn voor de klant terwijl Megekko de vervoerder regelt en dus lijkt mij ook de verzekering. Niet dus. Geld weg.

Klopt dit en is het risico van het versturen van een monitor voor rekening van de klant? En wat kan ik doen om dit aan te vechten. Zie de reactie van Megekko in de pdf van de mail.

Op trustpilot zie ik dat meerdere klanten problemen hebben bij garantie problemen.

Met vriendelijke Groeten,

Harold Hensema

Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.