Hallo,
op 24 oktober 2012 heb ik bij Freerecord Shop 2x het spel "Silent Hunter 5" aangeschaft. Deze zou binnen 2 werkdagen + 2 extra dagen geleverd worden.
Ik heb ervoor gekozen om het product bij de winkel af te halen zodat ik geen verzendkosten heb. Het geld 2x €5,- heb ik direct afgerekend.
Ik heb nog de orderstatus via hun webshop bekeken om te zien of hij al binnen was. Daar stond hij op leverbaar in 2 dagen. Je krijgt een code om dat bij te houden.
Dus maar even afwachten...
Het spel kwam maar niet binnen, en ik ben rond 4 november naar de winkel toegestapt. De man daar zag in zijn systeem dat er iets was misgegaan, en dat hij al op 30 oktober bij de levering hoorde te zitten.
En op 10 november kreeg ik ineens het bericht via mail dat mijn order was geannuleerd. Zonder vermelding waarom en hoe. Ik moet volgens de brief mijn geld terug krijgen bij de winkel.
Wat heb ik gedaan? Naar hun webshop en kijken. Order inderdaad geannuleerd. Maar het spel is NOG STEEDS leverbaar in 2 dagen.
Maar met 1 groot vershil, de prijs is verdubbeld... Nu moeten ze ineens 9 euro hebben per game....c
Ik heb op 10 november, dezelfde dag, overnieuw de bestelling gedaan om te kijken wat er gebeurt.
Ik kan immers de verpakking retourneren.
En nu op de 14e van november heb ik dus het spel binnen...
Dus ik bellen naar het hoofdkantoor. Wat zeggen ze tegen me? Dat De winkel en webwinkel gescheiden is. Dus als op hun site staat dat ie leverbaar is wil niet zeggen dat ik hem vanuit de winkel kan bestellen?!?
En dat terwijl ze de webwinkel vanuit de winkel gebruiken om je orders bij te kunnen houden. Ik ga naar webwinkel en log in met de gegevens die ik kreeg van de winkel...
En ik kom in hetzelfde systeem als waar ik in kwam toen ik de 2e order deed. (Die dus helemaal via webwinkel is).
Ik heb nog steeds niet het geld terug gevraagd in de winkel omdat ik van mening ben dat ik die 2 games voor 5,- per stuk hoor te hebben. Het product is non stop leverbaar geweest. De verkoper zij ook dat er iets was misgegaan en dat ze de 30e oktober al geleverd hadden moeten worden.
Maar de verkoper kan mij niet helpen zegt ie. "Dat moet ik maar even met het hoofdkantoor oplossen"
Ik ben als klant niet geinformeerd over wat dan ook.
Het enige wat ze zijden bij kassa was dit:
Hier op je bon staat inlogcode voor orderstatus, het duurt 4 dagen voor dat ze er zijn.
Ik ben niet geinformeerd over de gescheiden voorraad tussen winkels en webwinkels.
Ze hebben vergeten mijn order door te sturen, toen hadden ze met nieuwe levering andere prijzen door "inkoopverschillen" volgens het hoofdkantoor.
Dit kan toch niet, als je iets koopt, en je hebt betaald, plus het product is leverbaar, dan is het toch bindend?
Als het nou niet leverbaar was, en ik iets dus bestelde wat mogelijk niet leverbaar is, ok, dan was ik akkoord gegaan met dit.
Op het moment van afrekenen was er voorraad...
Wat moet ik doen?