Op 25 mei zijn er nieuwe privacy-regels wet geworden. Dat betekent dat burgers toestemming moeten verlenen over geldende privacy-regels. Zo moet toestemming worden gegeven aan Facebook of er wel dan wel geen reclame mag worden meegestuurd. Maar zo werkt het bij techbedrijven alsGoogle, Facebook, WhatsApp en Instagram niet. Die schenden de nieuwe Europese privacyregels.Europese gebruikers worden gedwongentot instemmen met hun, afwijkende, nieuwe privacybeleid.Deze bedrijven geven gebruikers alleen de keus om 'verplicht' in te stemmen met hun nieuwe privacyregels door de keuze van reclame-boodschappen te beperken tot 'profiel' dan wel een toegekend profiel, een andere optie is het account te verwijderen. Er is geen sprake van vrije keuze, maar doet eerder denken aan een Noord-Koreaans verkiezingsproces. Dat heb ik geweigerd, maar Facebook bereiken voor 'support' met de vraag waar ik de instelling over privacy 'geen reclame'(die ik volgens de wet Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) heb) kan instellen.Toestemming is dus niet geldig als je niet kunt weigeren zonder dat je dan de service niet meer kunt gebruiken, stellen de regels expliciet.Als algemene regel geldt dat als [de gebruiker] geen echte keuze heeft, zich gedwongen voelt om toestemming te geven of negatieve consequenties ondervindt als FB geen toestemming geeft, toestemming niet geldig is." Facebook heeft de toegang tot mijn account geblokkeerd omdat ik aan de opgelegde verlichting tot acceptatie van onwettelkijke privacy-regels geen gevolg geef. Via een omweg kan ik berichten op Messager wel lezen en beantwoorden. Kent iemand een escape?