Door omstandigheden zitten wij tussen 2grote ondernemingen in: Essent en KPN. Onlangs
zijn wij getroffen door eenstroomstoring. Daarop bleek onzeHomevox telefooncentrale defect.
Volgens de monteur van KPN komt dit vaker voor, na het terugkomen van de spanning op het openbare netwerk. Daarom is deze centrale niet meer leverbaar. Daarvoor in de plaats is de Quattrovox V gekomen.
De KPN monteur adviseerde ons een claim in te dienen bij de stroomleverancier Essent. Deze claim is ingediend en inmiddels door Essent afgewezen
, omdat een uitval van de stroomnooit tot schade mag leiden (de apparatuur moeteen goede uitschakel modusbezitten). Ook KPNvalt niets te verwijten, want in de handleiding schijnt te staan, dat de apparatuur niet zonder stroom kan. Zelfs enkel het uitnemen van de stekker uit het stopcontact kan leiden tot een onherstelbaar defect van de apparatuur. Dit geldt, volgens Essentvoorde Homevox ende Quattrovox.
Als gevolgvan het bovenstaande zitten wij met een schadepost van EUR287,63.
Weet iemandwat wij kunnen doen? Ongetwijfeld hebben veel anderenhetzelfde meegemaakt. Wellicht kunnen wij ons (m.b.v.Kassa) organiseren!
Alvast hartelijk bedankt.
Mvg,
Piet van Leuveren