Hallo,
graag zou ik advies willen over het volgende: Ik heb bij Speedlinq een draadloze modem aangeschaft bij mijn ADSL abonnement tegen een meerprijs. Deze modem heeft altijd goed gewerkt en over de ADSL verbinding had ik geen klachten.Deze zomer kreeg ik een brief dat Speedlinq overgenomen was door Telfort en dat mijn modem niet meer bruikbaar was. Ik zou een modem van Telfort krijgen. Vlak voor de overname heb ik een NIET-draadloze modem gekregen. Ik heb aangegeven dat ik hier nier mee akkoord ging omdat ik niet op kosten gejaagd wil worden als mijn abonnement (buiten mijn zeggenschap) overgenomen wordt door een andere partij en ik dezelfde functionaliteiten wil behouden. Telfort wilde me geen gratis draadloze modem verschaffen. De Speedlinq helpdesk (toen nog open) was meer behulpzaam en begrepen mijn kwestie en stuurde me een draadloze modem op. Echter vorige maand kreeg ik een rekening van bijna €80 van Telfort omdat ikeen draadloze modem aangeschaft heb.
Herhaaldelijke klachten naar Telfort hebben geen nut gehad. Ik krijg continu het bericht: "Zoals mijn collage u had medegedeeld kunnen wij helaas de kosten voor het nieuwe draadloze modem van Telfort niet vergoeden omdat het een nieuwe bestelling is voor een nieuw product, waaraan uiteraard kosten zijn verbonden. Wij hebben van Speedlinq geen toezegging ontvangen over het vergoeden van een nieuw draadloze modem van Telfort. "
Mag dit zomaar? Ik begrijp dat voorwaarden kunnen veranderen bij een overname, maar kosten die gemaakt worden door klanten om dezelfde functionaliteit te behouden vind ik ronduit belachelijk.
Met vriendelijke groet,
Dhr. Hornes