Geachte lezer,
In december vorig jaar is er bij mij in huis ADSL internet aangevraagd, degene die het aan had gevraagd moest echter onverhoopt verhuizen. Na een maand hadden we nog steeds geen reactie van Demon, en ik besloot om zelf maar ADSL aan te vragen via Demon. Ik kreeg een telefoontje waarin werd medegedeeld dat er al ADSL op dit adres was aangevraagd en dat ik dat abonnement maar beter zou kunnen overnemen, iets anders was niet mogelijk.
Als enige optie besloot ik dit toch maar te doen, voordat ik het modem ook maar in huis had ontving ik al een factuur voor 2 maanden internet! ik maakte schriftelijk een klacht, maar kreeg hier maar geen reactie op. Vervolgens besloot ik na talloze brieven het inmiddels ontvangen modem ongebruikt terug te sturen met een bijgevoegde brief dat ik niet langer gebruik wenste te maken van hun diensten omdat ze hun afspraken niet nakwamen.
Toen besloot ik ze te mailen, ik kreeg een mail dat ze het modem helemaal niet hadden ontvangen. Toen ik mededeelde dat ik via tracktrace.nl van TPG had gezien dat ze het wel degelijk hadden ontvangen, kwamen ze met het bericht dat ze hem toch gevonden hadden.
Ik stelde voor dat ze het modem zou terug sturen onder voorwaarde dat ik pas zou betalen als ik vanaf dat punt zou kunnen internetten en dat de maanden van daarvoor zouden worden kwijtgescholden. Ze stemde ermee in en stuurden het modem weer op...met bijgevoegde factuur van 135 Euro...voordat ik ook maar een seconde had kunnen internetten.
Ik besloot nogmaals brieven te schrijven waarin ik een verklaring eiste voor deze maniervan handelen. Toen ik ook hier geen enkele reactie op ontving besloot ik een aangetekende brief te versturen naar Demon. Ook hier heb ik geen reactie op ontvangen.
Totdat ik afgelopen maandag een mailtje ontving, de verbinding was afgesloten en ze zouden de zaak overhandigen aan het incassobureau, zonder mij eerst geinformeerd te hebben.
Ik voel mij nu erg belazerd, ik heb sinds December 2004 geen seconde kunnen internetten, Demon heeft geen enkele dienst geboden, en toch moet ik ze betalen voor iets dat ik niet heb gebruikt. Ze hebben op geen enkele schriftelijke, zelfs aangeteknde klacht een reactie gegeven! Straks word ik nog geregistreerd bij het BKR in Tiel, omdat zij een grove fout hebben gemaakt. Mijn vraag is aan allen: Wat kan ik doen om dit tegen te gaan. Hoe sta ik als consument? Demon geeft op geen enkele mogelijkheid reactie.
Bij voorbaat dank voor uw hulp,
met vriendelijke groeten,
Tom