Met mijn Toshiba notebook (Windows 7 64 bits) gebruik ik draadloos internet. Vrij geregeld krijg ik de melding : geen internettoegang (uiteraard opgemerkt door uitval van internet en via aanwijzen van de signaalsterktebalkjes rechtsonder); openen van het netwerkcentrum geeft aan dat de laptop gewoon verbonden is met de router (Ubee router en modem in één van Ziggo), maar ik kan dan niet internetten/mailen. Vervolgens start ik met rechtsklikken op de Wifibalkjes "problemen oplossen".
Dit leidt tot weer werkzaam worden van de Wifi, maar ook steeds tot de melding: "De verbinding tussen uw toegangspunt, router of kabelmodem en internet is defect".
Taalkundig vind ik deze zin niet duidelijk en ik weet nog steeds niet wat er zou moeten worden gerepareerd. Ik heb wel eens in Apparaatbeheer de installatie van de draadloze kaart ongedaan gemaakt en daarna de computer opnieuw opgestart, maar de periodieke problemen met mijn internet op mijn laptop blijven gewoon optreden: toch wel bijna dagelijks 1 of 2 keer. Lastig als je net iets regelt via internet of iets bestelt, opzoekt enz.
Moet ik wat doen, moet Ziggo wat doen?