BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Deblokkadekosten

Bijdrage door gebruiker
21-01-2014
68 keer bekeken
6 reacties
Beste lezer,

Afgelopen zomer was mijn vrouw haar telefoon kwijtgeraakt dus hadden wij haar mobiele nr direct laten blokkeren. In november had zij haar 06 weer nodig en toen hebben we een nieuwe telefoon gekocht en deze laten deblokkeren. Tot mijn verbazing kreeg ik hiervoor kosten á € 20,84. Ik raadpleegde de site en zag dat deze kosten in ons geval onjuist waren. Immers was er geen sprake van diefstal maar van vrijwillige blokkade en nu dus weer een deblokkade hierbij stond gratis vermeld. zie ook: https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/tarieven/tarievenoverzicht_vodafone_voor_iedereen_1_oktober_2012.pdf pagina 4 het bovenste blokje.

Ik belde dus begin december naar de klantenservice van vodafone en uit dat gesprek bleek dat de kosten inderdaad onjuist waren en deze zouden worden gecorrigeerd in de decemberfactuur.

Op mijn decemberfactuur werd echter geen correctie doorgevoerd. Dus ik belde direct toen ik de factuur zag weer met de klantenservice. Het bleek dat de persoon die ik gesproken had eerst nog contact moest opnemen met haar collega die de deblokkade kosten op mijn rekening had gezet maar dat deze persoon met vakantie was in de loop van de week daarna zou ik worden teruggebeld.

Nu heb ik mijn januari factuur ontvangen en ook daarop geen correctie. Dus ik belde weer met de klantenservice. De medewerker die ik nu sprak gaf aan dat er voor het deblokkeren na een vrijwillige blokkade 20,84 in rekening wordt gebracht. Daarnaast kon hij niet aangeven waarom ik niet was teruggebeld.

Op de site staat duidelijk vermeld dat een dergelijke deblokkering geen kosten met zich meebrengt. Dus ik heb nogmaals contact opgenomen maar omdat de telefonische klantenservice nu gesloten was via een chat.

Deze medewerker geeft aan
1. dat de kosten niet voor het deblokkeren maar voor het blokkeren zijn. daarover staat niks op de tarievenpagina.
2. dat dit herhaaldelijk is gemeld in de contacten (dat is gewoon niet waar).
3. dat ik hierover contact moet opnemen met een andere afdeling.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Heeft Vodafone hierin gelijk en zit ik gewoon bij het verkeerde eind of proberen ze mij zolang te laten zeuren dat ik het opgeef?

Ik hoor graag van jullie.

Alvast bedankt!
Groeten,
Jan
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.