Drie achtereenvolgende maanden ( op 12-8, 11-9 en 12-10) heeft mijn iPhone volgens mijn provider BEN veel data verbruikt. In het eerste geval kreeg ik het bericht dat ik boven mijn bundel zat terwijl er geen apps open stonden en ik 4 uur lang mijn mobiel niet had aangeraakt, maar 3G stond wel aan. Ik zat er €50 boven.
De tweede keer zat ik te internetten op mijn telefoon op de wifi, 3G stond wel aan maar ik zat een halve meter van de router vandaag en die werkte goed. Ik kreeg een smsje dat ik op 80% van mijn bundel zat, heb gelijk mijn mobiele data uitgezet en daar bleef het bij.
De derde keer stond mijn mobiele data UIT, stonden er GEEN apps open en SLIEP ik toen ik om 05.08 bericht kreeg dat ik boven mijn bundel zat. Ik wilde op de BEN app kijken wat er misging, maar zij hadden net werkzaamheden. Ik heb toen mijn mobiel uitgeschakeld. Later bleek dat ik €28 boven mijn bundel zat.
Het gekke is dat in alledrie de gevallen er in één keer heel veel data is verbruikt, dus niet meerdere keren een beetje. Ik heb nooit problemen gehad met BEN, ben al 6 jaar klant en heb al 3 jaar een iPhone. Ik had destijds iOS 8.4, waardoor de 'slimme wissel' die bij iOS9 is geïntroduceerd geen oorzaak kan zijn.
Weet iemand hoe dit kan? Ik weet dat BEN sinds maart al werkzaamheden heeft en dat veel mensen daar problemen door hebben gehad. Ik hoor graag of er meer mensen zijn die hier problemen mee hebben.