Vandaag even boos geworden om het onrechtmatig handelen van Tele2 Wat is het geval:
Mijn vriendin sloot in maart 2007 een contract met Tele 2, voor internet en vaste telefonie, af. De duur van genoemd contract betreft 2 jaar. In juni 2008 krijgt zij een aanbieding om de snelheid van haar computer te verhoging van 4mb naar 20 mb. Dit alles zou kosteloos gebeuren.
Nu, december 2009, gaat zij verhuizen en komt bij mij wonen.Ik beschik over een Ziggo abonnement waar ik erg tevreden over ben. Mijn vriendin besluit Tele2 op te zeggen en neemt telefonisch kontakt op met de klantenservice. Van de medewerker van de klantenservice krijgt zij te horen dat haar contract nog loopt tot juni 2010 en dat zij tot die tijd moet betalen. In totaal dient zijn €179,-- te betalen voor diensten waar zij geen gebruik van maakt.
Men gaat m.i volledig voorbij aan de maand opzegtermijn die nu wettelijk geldt.
Voor de zekerheid heb ik nog even gebeld met de klantenservice want, misschien hebben ze wel een foutje gemaakt. Niets was minder waar want ik kreeg te horen dat mijn vriendin door het gebruik maken van de gratis verhoging van de snelheid een nieuw contract voor 2 jaar was aangegaan. Dit heeft men haar niet verteld en er zijn ook geen onderliggende contracten getekend. Daarnaast is het m.i. zou dat naar 12 maanden een opzegtermijn van 1 maand is gaan gelden (ingangsdatum 01.07.09)
Al met al laat Tele2 weer een belabberde indruk achter en dan heb ik het nog niets een over de vele computerstoringen door slechte modems die Tele2 verstrekt. Tele2 profileert zich in de reclame als en zwart schaap en ik denk dat zij dat, onder te internet en telecomaanbieders, ook is.