Ik heb vorig jaar een WD My Cloud Home gekocht bij Coolblue. Er zit nog een garantie op van 7 maanden.
https://www.coolblue.nl/product/794247/wd-my-cloud-home-2tb.html
(Een online opslag voor al je bestanden)
Tijdens het werken op de cloud, is de cloud offline gegaan en nooit meer online gekomen. Alle lichtjes blijven correct branden, je kunt er gewoon niet meer op.
Western Digital geeft aan hier niets mee te doen.
Coolblue geeft aan de NAS best terug te willen voor reparatie, maar dan worden wel automatisch alle bestanden op de NAS gewist.
Maar ik heb toch juist een cloud om mijn bestanden veilig te stellen? Om hier altijd bij te kunnen?
Ik heb gevraagd aan Coolblue of ik zelf op zoek mag naar een datarecovery-centre, maar dan vervalt de garantie. De kosten die dit met zich meebrengt (tussen de 550 en 900 euro) worden sowieso niet door Coolblue vergoed.
Wie is verantwoordelijk? Wie moet dit repareren? En gezien de functie van de NAS......hoort onder 'repareren' ook niet JUIST het repareren van mijn bestanden?