BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

beloftes worden niet nagekomen

Bijdrage door gebruiker
23-04-2013
15 reacties
al enige jaren ben ik klant bij HI. Toen ik vorig jaar mijn abonnement telefonisch afsloot bij HI kreeg ik een lease toestel (iphone4s). Er werd mij telefonisch verteld dat wanneer mijn abonnement afgelopen was (1 jaar) ik het toestel kon overnemen. Dit zou ongeveer 20/30 euro gaan kosten. Hier had ik geen problemen mee. Na een jaar wilde ik het abonnement telefonisch verlengen met een nieuw toestel. Mijn oude telefoon wilde ik graag overnemen. mij werd toen verteld dat het overnemen van de telefoon ongeveer 80/100 euro zou gaan kosten. 10% van de huidige dagwaarde. Ondanks dat het meer ging kosten dan mij eerst was verteld wilde ik de telefoon toch overnemen. De definitiefe kosten zouden opgestuurd worden. Mijn oude telefoon heb ik aan een familielid gegeven die daar een abonnemen voor heeft afgesloten bij HI.
Na een paar weken kreeg ik de brief met het definitieve bedrag. Dit bedrag was ineens een stuk hoger en kwam uit op 201 euro en een paar cent. Wanneer ik dit van te voren wist had ik de telefoon niet over genomen. Omdat er nu al een ander abonnement op zit kan ik de telefoon niet meer terug geven en moet ik wel betalen.
Ik heb bij HI hier over een klacht ingediend. Zij zeggen dat het bedrag dat ik telefonisch gehoord heb niet klopt en dat ik het bedrag moet betalen dat in de brief staat.
Mijn vraag is: zijn telefonische afspraken geldig en welke stappen kan ik nu nog ondernemen? Ze willen de geluidsopnames niet terug luisteren Dit om de privacy van de klant en van de agent te beschermen.
Hebben meer mensen dit probleem? Graag hoor ik hier van.

Bert.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.