Mijn website heb ik jarenlang gehost bij XS4ALL. Aangezien XS4ALL een te dure host was en de klantenservice slecht te bereiken was, ben ik vorig jaar overgestapt. Het opzeggen ging via een online formulier. Alles heb ik ingevuld en op de bevestigingslink geklikt. Binnen 2 weken zou ik een bevestiging per post krijgen. Helaas heb ik de brief nooit ontvangen en niet meer aan deze brief gedacht. Vandaag heb ik een nieuwe factuur van XS4ALL ontvangen. Volgens hen was de opzegging niet juist. Ik zou niet op de bevestigingslink hebben geklikt.
Ben ik verplicht om online (via een formulier) een dienst op te zeggen? Ik wil deze dienst namelijk via een aangetekende brief opzeggen i.p.v. online. Maar XS4ALL geeft aan dat een dergelijke beëindiging van het contract niet mogelijk is. Mag een bedrijf dit zomaar stellen? Ik wil deze keer gewoon zekerheid.
En ben ik verplicht om de factuur te betalen? Ik heb een mail waarin het volgende staat "Geachte klant,
We hebben uw opzeg order ontvangen. We zullen deze zo spoedig mogelijk uitvoeren, nadat u deze heeft bevestigd. Dit doet u door op de bevestigings-link te klikken." En daar is blijkbaar iets mis gegaan.