BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

BCC: low service

Bijdrage door gebruiker
20-11-2014
2 reacties
Bij dezen wil ik graag even mijn frustratie kwijt over de low service van BCC. Afgelopen augustus heb ik bij de BCC een Nexus 5 gekocht, in de veronderstelling dat het kopen van een product bij een fysieke winkel zo zijn voordelen heeft ten opzichte van bijvoorbeeld een internetwinkel. De reden dat ik daar nu volledig op terug kom, is dat ik inmiddels bijna langer zónder telefoon zit, dan met. Na een maand zat er plotseling een barst van de linker bovenhoek naar de rechter bovenhoek. In de winkel in Amsterdam waar ik het toestel heb gekocht, werd mij door drie verschillende medewerkers gemeld dat dit zou komen doordat de druk op het scherm te hoog zou zijn, dit zou te maken hebben met een productiefout die vaker voorkomt bij de Nexus 5. Op de telefoon is geen enkel krasje te vinden, ook niets anders dat op een val zou kunnen duiden. Afgaande op deze verhalen heb ik besloten mijn telefoon op te sturen, in de veronderstelling dat ik binnen 21 werkdagen (die staan voor een reparatie), mijn telefoon weer terug zou hebben, gemaakt en zonder kosten. Ik heb inmiddels 8 keer contact gehad met hun klantenservice en bij gebrek aan nuttige informatie heb ik de rest zelf geregeld met de klantenservice van Dynafix, het bedrijf waar ze de reparatie aan hebben uitbesteed (45 cent per minuut!). Zes weken verder is er inmiddels door Dynafix geconstateerd dat de barst val- en/of drukschade zou zijn (?) en dat de reparatie maarliefst 227 euro gaat kosten. Ik ben van mening dat als ik een product koop bij BCC, zij ook een bepaalde verplichting aangaan met de klant als het op service aankomt. Ik heb er niets mee te maken dat er vervolgens bepaalde reparaties door derden worden uitgevoerd. Kortom, als Dynafix mij op geen manier tegemoet kan komen, doe ik een beroep op BCC. Zij geven hier echt totaal geen gehoor aan. Ik ga er vanuit dat ik recht heb op garantie vanuit de winkel (minimaal 6 maanden) als dit niet vanuit de reparateur/fabrikant wordt gegeven, bovenal als mij dit is verteld door hun eigen medewerkers. Ik heb BCC vrijdag 7 november middels een brief laten weten dat mijn telefoon teruggestuurd kan worden, maandag 10 november werd mij door een medewerker van de klantenservice vertelt dat dit 1 tot 1,5 week zou kunnen duren. We zijn inmiddels dus 1,5 week verder, vandaar dat ik vandaag wéér gebeld heb, waar mij werd medegedeeld dat mijn telefoon eind volgende week binnen zal zijn. WAT?! Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen dat ik er nu helemaal klaar mee ben en ontzettend veel spijt heb van het feit dat ik een aanschaf heb gedaan bij BCC. Hebben meer mensen zulke slechte ervaringen met BCC?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.