Laat u niet verleiden door de gunstige prijs en de hoge snelheid die Alice internet via een lieftallige dame aan de man tracht te brengen. Technisch heeft Alice haar zaakjes slecht voor elkaar. Voor je het weet beland je in het doolhof van de Alice helpdesk. Dat kost je veel tijd, ergernis en telefoontikken. Helpen doen ze bij Alice niet! Ik wacht al een half jaar op verbinding...
Zelfs Alice medewerkers vinden een half jaar wachten op een internetverbinding lang. Maar niemand van hen neemt zijn verantwoordelijkheid en zorgt er voor dat het probleem opgelost wordt. U kent het misschien wel, zo’n helpdesk, ze gaan druk in de weer met uw geval en doen toezeggingen die boterzacht blijken te zijn.Het lastige is dat je telkens iemand anders aan de lijn krijgt, je kunt dus nooit iemand op zijn woorden aanspreken. De Alice helpdesk wekt de indruk bemand te worden door werkstudenten die weinig kennis van zaken hebben. Soms is er zelfs reden voor twijfel aan de verstandelijke vermogens van de degene die je aan de lijn hebt. Een medewerkster verwoordde het probleem als volgt: “Ik denk dat u ergens in een afgelegen huis woont waar geen lijntje naartoe loopt”. En dat over een aansluiting in hartje Amsterdam! Zulke mensen kun je niet serieus nemen, maar, vergeet niet, je moet voor die onzin wel per minuut aan Alice betalen!De medewerkers doen een standaardtrouble shoot
met je. Als dat niet helpt, dan maken ze een ‘ticket’ aan voor de technische dienst. Volgens hun zeggen is dat de garantie dat een probleem binnen enkele dagen wordt aangepakt. Nou, vergeet het maar.Voor mijn verbinding zijn al talloze tickets aangemaakt, het baat niet. Kennelijk is de technische dienst overbelast, of zouden ze het gewoon niet weten?Waarom geen verbinding?
Waar gaat het in dit geval om? Er is iets mis met de autorisatie van de lijn: er komt geen PPP verbinding tot stand en er wordt dus geen WAN-IP adres uitgegeven door Alice. En daarom werkt de boel niet.De telefoon doet het sinds 12 januari, na bijna 6 maanden wachten dus. Althans, hij doet het soms. Vaak is er geen kiestoon en alleen ruis op de lijn. En doet ie het wel, dan valt de verbinding meestal tijdens het gesprek uit.Dom blondje
Het is natuurlijk te gek voor woorden dat Alice een klant maandenlang zonder internetverbinding laat zitten. Alice beseft niet dat iemand voor zijn werk van internet afhankelijk kan zijn. Het bedrijf permiteert zich laksheid en reageert niet daadkrachtig op klachten.Ze nemen ook niet de moeite je te bellen om uit te leggen hoe het er voor staat en wat hun strategie is. Dat heet service, een woord dat Alice niet begrijpt. Ze is wat dat betreft het domme blondje onder de providers.Zo duidelijk is Alice
Over een ding laat Alice geen misverstand bestaan, geld innen van de klant. Er wordt bij mij al maanden abonnementsgeld afgeschreven, ik krijg er niets voor terug.En vergist u zich niet in de kosten van de helpdesk: die telefoontikken lopen lekker op, in het voordeel van Alice, een leuke bijverdienste.Alice internet, doe het niet
Staat u op het punt een provider te kiezen, maar wilt u niet aan het lijntje gehouden worden? Dan rest er maar een conclusie. Alice internet, begin er niet aan!