BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Afzien van aankoop buiten zichttermijn

Bijdrage door gebruiker
03-05-2017
7 reacties
Ik wend me maar tot dit forum. We zitten met de handen in het haar. Mijn vrouw heeft op 3-4-2017 een abonnement via Belsimpel bij Hollandse Nieuwe afgesloten. Ze heeft daarbij voor een iPhone 6s gekozen (nieuw en dus niet refurbished). De portering vind 4-5-2017 plaats. Dus heeft het abonnement nog niet gebruikt. Het toestel hebben we op 3-4-2017 geïnstalleerd. Na een week merkten we al op dat het toetsel spontaan uitviel. In eerste instantie dachten we dat de batterij gewoon leegwas. Op dag 16 ging het toestel zelfs niet meer aan. Dus contact gezocht met Belsimpel. Daar kregen we te horen dat het toetsel niet kon worden omgeruild, omdat de zichttermijn maar 14 dagen was. Dus het nieuwe toetsel moest worden gerepareerd! De dame vond dat heel vervelend om te moeten melden, maar na overleg met haar meerdere kon ze er niet meer van maken. Vervolgens hebben we contact gezocht met Apple. Ook daar kregen we te horen dat het moest worden gerepareerd. Apple adviseerde ons om toch nog eens bij Belsimpel te informeren of ze echt geen uitzondering konden maken voor deze TWEE dagen. Maar daar was Belsimpel niet gevoelig voor. Inmiddels is het toestel al bijna 2 weken bij Apple en vandaag vernamen wij dat het toestel niet kon worden gerepareerd en dat we....een refurbished toestel krijgen. Een toestel van meer dan EUR 600 die binnen een maand defect is, wordt omgeruild voor een tweedehands toestel. Dit kan toch niet? We voelen ons echt in de maling genomen. Wat adviseren jullie? N.B. portering is nog niet doorgevoerd.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.