BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Afkoopsom telefonie KPN

Bijdrage door gebruiker
17-03-2013
4 reacties
Sinds augustus 2012 heb ik een glasvezel verbinding aangelegd door Reggefiber van de provider Solcon. Ik heb diverse malen aan Solcon gevraagd om een planning van overzetten tv, telefoon en internet Op 21-01-2013 kreeg ik van Solcon bericht dat mijn telefoonaansluiting binnenkort overgezet zou worden door Versatel en dat ik mijn KPN abonnement moest opzeggen.
Op 28-01-2013 werd zonder overleg vooraf mijn aansluting geporteerd. Met KPN had ik een jaarcontract met een opzegtermijn van 3 maanden ingaande 01-01-2013 t/m 01-01-2014; dit ten gevolge van een wijziging in de algemene voorwaarden in juni 2010 waar ik nooit een kopie van heb gehad van KPN.
Nu brengt KPN mij een afkoopsom in rekening van maar liefst €253,30 excl. BTW.
Als Solcon mij in de augustus 2012 een planning had gezonden had ik tijdig mijn telefoon abonnement bij KPN kunnen afzeggen.
Vraag 1: Heeft KPN daartoe het recht.
Vraag 2: Is Solcon wat mijn provider voor TV, Telefoon en Internet is aansprakelijk te stellen voor deze kosten?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.