Op 24 oktober 2009 bij BCC in Amsterdam Zuidoost een ACER Aspire M3641 Computer gekocht .
De oude PC was nodig aan vervanging toe. Keuze gebaseerd op goede reviews op internet.
probleem 1: Veel uitval de eerste weken (scherm op blauw: ernstige fout opgetreden).
probleem 2: Nadat het een eerste keer wel lukte kon ik daarna geen back-up meer maken naar externe harde schijf (western digital Elements) De verbinding via USB viel weg en de externe HD werd niet meer herkend. Ligt niet aan de externe HD aangezien dat op laptop wel lukt.
Dacht als leek dat problemen misschien liggen aan de veronderstelde instabiliteit van VISTA. Daarom gebruikt gemaakt van de mogelijkheid te upgraden naar Windows 7. Problemen bleven daarna bestaan.
Gebracht bij BCC op 18 december. Verkoper had de fijne opmerking “had het meteen gebracht, binnen 14 dagen. Dan had je een nieuwe gekregen. Nu moeten we het opsturen naar Acer.” Fijne en meelevende opmerkingen als je eerst zelf een probleem probeert te tackelen.
Omdat berichten uitbleven heb ik half januari gebeld met helpdesk BCC. Nadat ik 13.22 minuten a 10ct per minuut in de wacht had gehangen gaf Desk aan binnen 24 uur terug te bellen hetgeen ook keurig gebeurde met de mededeling dat “Acer er nog mee bezig is. Kan geen uitsluitsel geven wanneer klaar.”
Twee weken later nog eens gebeld (1 februari,). Wederom 15 minuten voordat ik iemand aan de lijn had. “Ik ga het navragen en bel u binnen 48 uur terug”, welke terugbelactie niet heeft plaatsgevonden. Daarom zelf maar weer gebeld.
Gebeld 9 februari: Contact na drie minuten. Alhoewel de medewerker zeer vriendelijk was en zich meelevend uitsprak over het door mij geschetste probleem, ben ik verder nog niet veel opgeschoten: het uitgesproken “zal vragen aan de betreffende afdeling er spoed achter te zetten. Kan geen belofte doen over datum van oplossing”
Het is nu vrijdag 12 februari en het begrip spoed heeft wellicht daar een iets andere connotatie, want ik heb nog geen bericht mogen ontvangen.
Alle medewerkers zeer correct in de omgang, alleen is het probleem nog steeds niet opgelost!
Heeft iemand een idee wat nu te doen?