BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Accu snel leeg bij Tele2/T-Mobile

Bijdrage door gebruiker
25-04-2013
3 reacties
Beste mensen,

Sinds 2011 ben ik in het bezet van een HTC Desire Z. Wat een fijn toestel! Het werkt prima en de accu gaat meestal 2 dagen mee. In april liep mijn abonnement bij Hi af. Aangezien mijn toestel nog prima werkt en voldoet aan mijn wensen, heb ik besloten een sim-only abonnement te nemen. Tele2 heeft daarvoor hele scherpe tarieven. Bij Tele2 zijn we al jaren tevreden klanten voor internet+bellen. Dus de keuze was snel gemaakt.
Vorige week donderdag, 18 april, werd ik omgezet. En sindsdien heb ik problemen met mijn accu. In plaats van 2 dagen gaat deze nu een uur of 4-5 mee. Hoewel zeer toevallig toch maar een nieuwe accu aangeschaft. Helaas was dat inderdaad te toevallig. De nieuwe accu is net zo snel leeg.
Vanmorgen 4x met Tele2 gebeld. Tezamen met het nodige surfen op Internet is mij het probleem wel duidelijk. Mijn toestel is niet het probleem maar de nieuwe provider (T-Mobile via wie het verkeer van Tele2 ook loopt). Bij Tele2 beweert iedereen bij hoog en bij laag niet van dit probleem te weten wat mij zeer bevreemd aangezien een simpele google-actie op accu snel leeg diverse links oplevert naar fora zoals hier, bij T-Mobile, tweakers en zelfs hun eigen forum! Het nodige leeswerk leert dat consumenten en bedrijven dit probleem ondervinden met diverse toesteltypes van HTC en Samsung. Vervelende is dat T-Mobile aangeeft het probleem niet te kunnen reproduceren. Dat bevreemd mij ten zeerste omdat zo velen van de ene op de andere dag met dit probleem worden geconfronteerd.
Spijtige voor mij is dat Tele2 binnen een week nadat ik bij hen een abonnement heb afgesloten zij mij al niet kunnen en willen helpen. Mijns inziens leveren zij een niet deugdelijk product en sta ik in mijn recht als ik per direct van het abonnement af wil. Dit is volgens hen niet mogelijk. Daarnaast zijn ze ook niet bereid om mij, zolang het probleem bij T-Mobile niet opgelost is, een gelijkwaardig, vervangend toestel te lenen. De enige oplossing die ze wel hebben is het abonnement openbreken en een duurder abonnement inclusief nieuw toestel te nemen. Wat een optie zeg... tjonge, dat kun je toch niet als passend accepteren?!?
Kortom, ik kan niet van het abonnement af. En moet mij dus verdiepen in het T-Mobile probleem. Tot op heden heb ik nog geen, voor mijn toestel werkende, oplossing gevonden. Ik hou me aanbevolen voor meer tips en ideeën.
Daarnaast ben ik bereid om mee te werken aan een collectieve actie richting T-Mobile en/of Tele2 om dit probleem opgelost te krijgen voor alle klanten. Want het kan toch niet waar zijn dat we door zowel T-Mobile als Tele2 met een kluitje in het riet worden gestuurd?

Hartelijke groet,

B. Abma

PS. Zijn er meer mensen die ervaren dat als je lastige vragen stelt aan de klantenservice van Tele2 ze de verbinding verbreken? Echt shocking!!!
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.