BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Abonnement fiber Nederland annuleren?

Bijdrage door gebruiker
17-02-2016
1 reactie
Onlangs heb ik een abonnement aangesloten van Fiber Nederland bij een verkoper die langs de deur kwam. Hij vertelde mij dat ik een opzegtermijn had om toch het abonnement nog te annuleren indien ik het uiteindelijk niet zou willen. Na 6 dagen heb ik telefonisch contact opgenomen om toch het abonnement op te zeggen. Telefonisch werd mij door Nathalie verteld dat het abonnement was stopgezet en dat ik niets meer zou hoeven doen.

Na een dag of 15 werd er ineens een bedrag van mijn rekening afgeschreven door Fiber Nederland. Toen ik weer contact opnam met Fiber meldden ze mij daar dat het abonnement helemaal niet was opgezegt en dat ik gewoon moest betalen, omdat Nathalie helemaal de bestelling niet handmatig had mogen annuleren. Hier heb ik natuurlijk helemaal geen boodschap aan, hoe het bedrijf dit regelt is niet aan mij, maar als ik iets telefonisch annuleer en ik krijg daarop mondeling akkoord dan ga ik er vanuit dat dit gehonoreerd wordt.

Nu na 1,5 maand heb ik nog niets ontvangen van Fiber, er is geen aansluiting in mijn huis en er is nooit iets geleverd. Toch willen ze graag dat ik de rekening van €185,00 ga betalen. Vandaag kreeg ik bericht dat het bedrag door een deurwaarder geincasseerd gaat worden. Dit ga ik natuurlijk niet betalen, maar weet iemand wat ik hier aan kan doen? Het lijkt me toch niet dat bedrijven op deze manier geld mogen aftroggelen van consumenten?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.