BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

7x defecte Nokia N97

Bijdrage door gebruiker
08-12-2010
2 reacties
Hallo,

in mijn eerdere post heb ik verteld dat mijn Nokia N97 7 maal kapot is geweest. Sinds de derde keer werden er beloftes gedaan over een nieuw toestel en de laatste keer zou ik gebeld worden zodra het toestel bij Nokia aan was gekomen en een zogenaamde VVP vergoeding krijgen.
Dit is in eerste instantie niet gebeurd. Ik heb vanochtend naar de status gekeken van het toestel en zag dat deze al lang bij Nokia ontvangen was, maar ik ben door niemand gebeld. Ik heb dus vanochtend naar de klantenservice gebeld die vervolgens contact heeft gehad met Nokia, deze heeft op zijn beurt gemailed naar de desbetreffende Hi winkel dat ik een nieuw toestel mocht uitkiezen en ik dezelfde dag gebeld moest worden door Hi.
Om half 5 was ik nog steeds niet gebeld. Ik ben dus zelf naar de winkel gegaan met de informatie die mij gegeven is. De medewerker die mij vorige week 'geholpen' had reageerde heel nonchalant toen hun wees op het niet bellen. Hij ging weg en een andere medewerker kwam terug met 5 goedkope oude telefoons die totaal niet vergelijkbaar zijn met de Nokia N97. Ik moest kiezen en daar moest ik het mee doen.
Toen ik kenbaar maakte dat ik de Nokia N8 wilde omdat deze telefoon het dichtst bij de Nokia N97 kwam werd mij dit pertinent geweigerd. Er werd gedaan alsof ik gek was en gezegd dat ik die niet kon krijgen omdat ze deze niet hadden (het showmodel hing in de winkel) en ik dan twee weken zou moeten wachten tenzij ik de dummie uit de winkel wilde (heel grappig allemaal, daarnaast werd ik ook nog eens heel denigrerend met 'joehoe' en 'lieve schat' aangesproken). Toen ik zei dat ik twee weken wachten niet erg vond werd de telefoon mij toch geweigerd omdat de waarde hoger zou liggen. Toen ik zei dat ik 150 euro (!) heb moeten bijbetalen voor de Nokia N97 en de Nokia N8 met hetzelfde abonnement een bijbetaling van maar 25 euro (!) vereist en de waarde dus nooit hoger zou kunnen liggen had zij geen antwoord en zei me dat ze niet in discussie ging. Ik ben in eerste instantie niet akkoord gegaan omdat ik wil weten wat mijn rechten zijn omtrent deze 'oplossing'. Ik zou nog terug komen.

Mijn vraag is dus ben ik verplicht om een keuze te maken uit het belabberde aanbod van 5 telefoons die totaal niet in de buurt komen van het gebruiksgemak van de N97. Zelfs als ik de N8 zou nemen zou ik genoegen nemen met minder omdat het mij om de combinatie van 32 gb geheugen, uitschuifbaar qwerty toetsenbord en touchscreen ging. Geen van de 'aangeboden' telefoons beschikken over deze specificaties maar de N8 komt daar het meeste bij in de buurt.
Ik weet dat de verkoper een 'oplossing' aanbiedt, maar deze oplossing is totaal niet eerlijk. Je hebt dan toch op zijn minst recht op een product met dezelfde speficiaties?

Ik heb dit probleem meteen na het uitstappen van de winkel aan de klantenservice voorgelegd die mij na het doorgeven van reparatiebonnummers een tegoedbon aan zou bieden zodat het geen welles/nietes verhaal zou worden en ik met de tegoedbon naar de winkel kon. Om ook hun een stap voor te zijn mocht dit ook een oneerlijk bod zijn, plaats ik mijn vraag hier: heb ik het recht om niet akkoord te gaan met het aanbod dat de Hi winkel mij heeft gedaan op basis van de niet-vergelijkbaarheid van de toestellen?

Alvast bedankt

Groeten en een fijne avond verder,

Jat
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.