Op basis van een plaatsing van een van de leden van dit forum die zeer positief was, heb ik Vossenberg auto's bezocht nadat ik daar een auto had gezien waar ik interesse in had.
Aldaar mijn Peugeot 206 van 1999 gekocht, wat was ik blij!! Hij startte wel wat vreemd maar dat dachten we te wijden aan een kapotte accu. Omdat ikzelf de auto schoon wilde maken en zelf de APK zou regelen heb ik hem meegenomen zonder servicekosten te betalen.
Ik heb er 1,5 week mee kunnen rijden toen ik met een kokende motor langs de kant van de weg kwam te staan. Blijkt dat de wagen startte op 3 cilinders ipv 4, hij zoop het koelvloeistof water weg.... reden? Kapotte cilinderkop....... Gescheurd. probleem heeft zich in het verleden dus vaker voorgedaan. Volgens de monteur die mijn auto binnenstebuiten heeft gekeerd, zijn alle onderdelen die te maken hebben met koelvloeistoflekkage al vervangen. De verkopers wisten dus waarschijnlijk van dit probleem af.
De dag nadat ik stil kwam te staan heb ik meteen Vossenberg auto's gebeld en gesproken met Jeroen. Hij vond het erg vervelend, vroeg me uit te zoeken wat het was en dan terug te bellen voor coulance. Dat heb ik dus eergisteren gedaan, hij was er niet maar er zou een terugbel verzoek gemaakt worden. Gisteren belde hij conform afspraak terug. Nou, die coulance kan ik dus naar fluiten. Hij had het daar nog even over gehad intern en hij vind 'gekocht is gekocht' . Ik mocht "blij wezen dat hij nog terug belde!" Waren zijn letterlijke woorden.
Ik moet nu dus een nieuwe cilinderkop aanschaffen, een nieuwe distributieriem die dan niet meer past en daarbij ook waterpomp en dan hebben we het nog niet over de arbeidsuren die erin gaan zitten.
Ik ben heel netjes opgevoed, en niet iemand die snel vloekt, scheld of wat dan ook. Heb geprobeerd dit op een redelijke nette manier te bespreken maar Vossenberg laat alles afweten.
Bedankt Vossenberg auto's voor deze KOUDE douche. Ik stuur dus niemand meer door naar dit bedrijf.