BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Trein

Bijdrage door gebruiker
25-08-2012
7 reacties
Hoogezand 25-08-2012

Aangezien ik een nieuw dal abonnement bezit van de NS sinds september 2011 en doorlopend naar 2012 en 2013 enz. Het abonnement is prima maar het opladen is een ramp! Wij wonen hier in het Ariva gebied, er staat uiteraard een automaat van Ariva daar kun je de OV kaart van de NS mee updaten wat geld betreft, dit kun je ook in verschillende winkels doen. Er zijn hier vier stations in de gemeente en op elk station staat een Ariva en een NS kaart automaat. Maar deze NS automaat is alleen voor kaarten te kopen, papier, je kunt er niet updaten en ook geen bestelling ophalen, want er zit geen lees apparaat op! Wil ik een keuzedag, is vrije reisdag, gebruiken dan ga ik een dag eerder naar de stad, Groningen, om mijn bestelling op te halen bij de NS automaat want die heeft wel leesapparatuur om dit op mijn kaart te zetten. Maar dit kost mij een korting retour van 3,80 euro, zo gauw de keuzedag op de kaart staat is deze actief, daarom gebruik ik een papieren kaart. De volgende dag ga ik met de keuzedag op stap en dat gaat prima. Dit doe ik zeven keer per jaar, want wij komen bijna niet in de stad, hier is alles te koop. Maar op één januari 2013 gaat de papierenkaart eruit, is mij per brief medegedeeld, en wat dan, want als ik dan de keuzedag ophaal is deze meteen actief! Wat ik weten wil is, hebben hier meer mensenlast van dit systeem, het systeem is wel goed maar het moet overal gebruikt kunnen worden. Henk Zonnenberg.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.