BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Restitutie Connexxion

Bijdrage door gebruiker
07-04-2011
2 reacties
Ik ben in maart op bezoek geweest in Amstelveen. Binnen deze reis liep ik tegen twee fouten van het OV-Chipkaart-systeem aan:
1) Bus 300 (Schiphol-A'veen Busstation) kon niet uitchecken
2) Ik stapte in de bus in de verkeerde richting en kon ook daar niet meer uitchecken.

Voor 1) kreeg ik een bon mee met stempel van de chauffeur waarop ik de restitutie kon aanvragen. Het gaat hier om een teruggave van ca. 3 euro en ik moest zelfs een postzegel erop plakken!

2) kwam ik pas achter toen ik met de trein naar huis wilde en merkte dat mijn saldo lager was dan normaal.

Nu, een maand en twee postzegels verder, krijg ik een mailtje dat er twee bedragen klaar staan voor mijn chipkaart:
1) 3,23 Dat lijkt te kloppen.
2) 0,79 Dat klopt niet, er is gewoon onterecht 4 euro afgeschreven en niet alleen het instaptarief.

Dus maar even gebeld met de klantenservice (natuurlijk het alternatieve nummer, want anders ga ik ook nog buiten mijn bundel bellen). Anneke kon mij eigenlijk niet verder helpen en wilde bovendien ook niet mijn aanvraag rechtzetten. Het antwoord was: "Dan moet u even opnieuw een restitutieformulier insturen". Waarop ik verontwaardigd reageerde dat dat me weer een postzegel zou kosten!
Wat blijkt: ze hebben wel een antwoordnummer, maar zetten op de formulieren dat het gefrankeerd verzonden moet worden!

Uiteindelijk bezin ik me nog maar even of ik wel zin heb om te proberen mijn recht te halen. Als elke reiziger met dit probleem te maken krijgt, weet ik wel waar Connexxion de winst vandaan haalt!

Gelijk met mijn restitutieformulieren (in eerste instantie) heb ik ook een klacht ingediend via de website over de gang van zaken bij inchecken in de verkeerde bus. Netjes een ontvangstbevestiging in mijn mail, maar nooit reactie. Ik heb Anneke er maar niet naar gevraagd...

Ter illustratie: HTM regelt deze aanvragen zeer adequaat en snel via internet. Ik diende bij hun een tip/klacht in via internet en werd binnen een minuut (!) teruggebeld. Hulde HTM!
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.