BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

rechten na aankoop probleemauto

Bijdrage door gebruiker
20-11-2014
108 keer bekeken
24 reacties
Ik heb bij een autobedrijf een tweedehands auto gekocht die in de eerste 2 weken na aanschaf een groot olieprobleem bleek te hebben. Hij verbruikt 3 liter olie op 1000 km.
Geen lekken te zien bij de auto oftwel niks aan de motor te zien....blijft droog maar olie verdwijnt.
Overleg gehad met bedrijf..(ook bij 3 andere garages nagevraagt). Kostenplaatje ongeveer 1400,-
Bedrijf zegt dat hij er niks aan kan doen/van niks wist en wil niet repareren.

informatie:
autobedrijf is niet aangesloten bij de bovag
auto pas nieuwe keurig met nap
reageert niet op brieven voor reparatie of ontbinden van de koop
Hij heeft geen juiste factuur gegeven. We hebben een andere auto ingeruild waarvan de inruilprijs niet vermeld staat. Ook staat er geen aankoopbedrag van de auto op. Alleen een bedrag wat we bijbetaald hebben.

Mijn vraag is....Sta ik in mijn recht als ik een gerechtelijke procedure opstart en zal het ontbreken van de juiste factuur een probleem opleveren?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.