BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Prins Auto in Alblasserdam

Bijdrage door gebruiker
11-09-2014
112 keer bekeken
5 reacties
Op 30-05 een Opel Meriva gekocht, de door mij voorgestelde aankoopkeuring mocht niet worden uitgevoerd, maar Peter Prins zou de auto in perfecte staat afleveren, zodat ik zeker het eerste jaar probleemloos kon rijden. Na 3 weken een losse uitlaat, dit eerst even laten checken bij Kwik fit en eigen garage, uitlaat bleek te lekken en voorzien van een zelf gemaakt reparatiestuk. Bij Prins laten repareren onder garantie, uitlaatstuk werd niet vervangen, maar voorzien van een reparatiemof, dicht gekit en vastgezet. Twee dagen later viel de elektrische stuurbekrachtiging op de snelweg uit, het gevolg van een slechte accu, bij doormeting van de accu door de ANWB bleek deze minder dan 1/3 van de capaciteit te hebben. Peter Prins vond dat ik voor het vervangen van de accu maar weer naar hem toe moest komen rijden, terwijl ik dit 2 dagen eerder ook al had gedaan. Na een hoop discussie en bemiddeling door de BOVAG heeft hij uiteindelijk de helft van de door mij gemaakte kosten voor vervanging van de accu vergoed. Na 2,5 maand hoorde ik een rammelend geluid aan de voorkant, na controle door mijn eigen garage bleken de stabilisatiestangen slecht te zijn, de stofhoezen van de aandrijfstang waren gescheurd en bleken eerder ter reparatie te zijn dicht gekit, de door Peter Prins vastgezette uitlaat was wederom los. In verband met een weekend weg heb ik dit door mijn eigen garage laten herstellen (kosten 210,00) en een mail naar auto Prins gestuurd, waarin ik heb voorgesteld de werkplaatskosten voor mijn rekening te nemen als hij de materiaalkosten zou vergoeden. Peter Prins weigert iets te vergoeden en neemt geen enkele verantwoordelijkheid. Alle mankementen aan de auto zijn een direct gevolg zijn van slechte aflevering, terwijl hij maar liefst 495,00 hiervoor in rekening brengt. Peter Prins levert de auto af met gebreken die je zelf op het oog niet ziet. Wanneer je hem hierop aanspreekt verschuilt hij zich achter het feit dat hij de APK uitbesteed en er dus niets van weet (APK-keurmeester heet heel toevallig ook Prins) en zegt hij dat hij de kosten van andere garages niet meer vergoed i.v.m. slechte ervaringen in het verleden. Peter Prins schreeuwt van de daken dat hij zo te vertrouwen is, maar vertrouwt zelf niemand en als je te kritisch naar hem word of teveel eisen naar zijn zin stelt is hij een stuk minder vriendelijk en krijg je zelfs het verwijt dat je dan maar beter geen korting op de verkoopprijs had kunnen vragen. Wanneer je dus in de buurt van Alblasserdam woont, het niet erg vind met je auto diverse keren terug te moeten voor reparaties en dat deze op een houtje touwtje manier worden uitgevoerd kun je hier best een auto kopen. Ik heb nu eigenlijk nog garantie, maar mijn auto gaat niet meer naar deze beunhaas toe, ik ben klaar met Peter Prins!
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.